Némileg visszavágott a Boeing az Airbusnak a tavaly év végi fiaskók után: az eddig európai keskenytörzsűeket üzemeltető amerikai Allegiant Air 50 darab 737 MAX-et vásárol.

A Boeing lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint a Las Vegas-i székhelyű ultrafapados légitársaság az 50 megrendelt példány mellé további 50-re opciós jogot is szerzett.

Az Allegiant a még berepülés alatt álló 7-es variáns mellett az ultrafapadosok igényeire szabott, sűrű székezésű 8-200-asból is vásárolt.

Forrás: Boeing

Maurice J. Gallagher, a légitársaság vezetője szerint mindig opportunistán álltak a flottamodernizációhoz, a mostani megállapodás is ennek jegyében született. A megrendeléssel az Allegiant lesz a 737 MAX 8-200-as első amerikai üzemeltetője.

Az Allegiant jelenleg Airbus A320-as családba tartozó gépekkel teljesít járatokat, adatbázisok szerint mintegy 110-et birtokol, átlagos életkoruk 14,7 év. Ezek döntő többségét használtan, lízingcégektől szerezték, a gyártótól közvetlenül pár példányt rendeltek csak. Ezekkel cserélték le a kiörgedő McDonell Douglas MD-80-asokat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Arról nem közöltek adatot, hogy melyik változatból mennyit rendelt a cég, a Reutersnek a légitársaság pénzügyi vezetője azt mondta, 30 darab 7-esről és 20 darab 8-200-asról szól a szerződés. Elmondta azt is, hogy az első 10 gép 2023-ban érkezhet meg, ezeket 2024-ben 24, 2025-ben pedig 16 példány követi.

A 737 MAX-7-esek típustanúsítványát várhatóan az idei első negyedévben szerzi meg az amerikai gyártó.

Hírek szerint az Airbus nem az A320neo családot, hanem az A220-300-ast versenyeztette a légitársaság tenderén, ennek oka vélhetően az, hogy az A320neo-gyártósorok kapacitása évekre előre teljesen le van kötve, néhány, visszamondás miatt felszabaduló gyártási slottól eltekintve.

Mint korábban beszámoltunk róla, tavaly év végén a Boeing két, évtizedek óta 737-eseket üzemeltető légitársaságot vesztett el, mivel a KLM és a Qantas is Airbus-keskenytörzsűekkel frissíti rövid- és közepes hatótávú flottáját.