Négy légitársaság – az Easyjet, a Ryanair, a Jet2 és a Wizz Air – az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetséggel (T&E) közösen azonos szabályokat szorgalmaz az európai repülőterekről induló valamennyi járatra.
A T&E MTI-nek küldött pénteki közleményében felidézte, hogy az Európai Bizottság az Irány az 55%! elnevezésű klímavédelmi csomagjában a légi közlekedésre vonatkozó szabályok reformját is javasolja.
A közleményben felhívják a figyelmet arra, hogy a bizottság javaslata csak az Európai Unión belüli járatokat érinti, pedig a kibocsátások több mint 60 százalékáért az EU-n kívülre induló és onnan érkező járatok felelősek.
A négy légitársaság és a T&E közös állásfoglalása szerint ahhoz, hogy a légiközlekedési ágazat 2050-re szén-dioxid-mentessé váljon, elengedhetetlen a feladatok egyenlő elosztása minden szereplő között.
Nem szabad mentességeket adni, be kell vonni az EU-n kívüli célállomásokra irányuló, és onnan érkező járatokat is az EU kibocsátáskereskedelmi rendszerébe – írják a közleményben.
Váradi József, a Wizz Air csoport vezérigazgatója hangsúlyozta, függetlenül a végső célállomástól, az intézkedéseknek minden járatra vonatkozniuk kell, hiszen a szén-dioxid-kibocsátás nem áll meg az EU határainál.
Amint korábban megírtuk, Aviation Alliance néven hoztak létre szövetséget azok az európai légitársaságok és repülőterek, amelyek szerint az EU környezetvédelmi tervei versenyhátrányba hozzák az uniós szereplőket az unión kívüliekkel szemben.
Több légitársaság és repülőtér is tiltakozik az unió kerozinadóról szóló terve miatt