Miután a becsapódás helyétől 10 kilométerre találták meg a gép egyik alkatrészét, a China Eastern Boeing 737-esének katasztrófája ügyében jóval nagyobb zónában vizsgálódnak, és folytatódik a repülési adatrögzítő (FDR) keresése is.

A kínai polgári légiközlekedési hivatal (CAAC) legfrissebb közlése szerint a hétfői katasztrófa helyszínén a keresést végző szakemberek eddig több hajtómű-alkatrészt, valamint a vízszintes vezérsík és a szárnyak darabjait találták meg eddig, a pilótafülkében zajló kommunikációt és hangjelzéseket rögzítő készülék (Cockpit Voice Recorder – CVR) memóriamodulja mellett.

A becsapódás helyén található elsődleges roncsmezőn 30 méteres körben, 20 méter mélységben találtak maradványokat a repülőgépből, de egy 1,3 méterszer 10 centiméteres darabot a helyszíntől 10 kilométerre fedeztek fel.

Emiatt a kutatási területet jelentősen kibővítik a Reuters híre szerint.

A hatóság közlése arra nem tért ki, hogy ez a roncsdarab a repülőgép mely alkatrésze, és arra sem, hogy a járat útvonalán pontosan hol találták, és hogy az még a meredek süllyedés előtt, vagy aközben válhatott-e le a repülőgépről.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A hatóságok tovább keresik a vizsgálat szempontjából kulcsfontosságú repülési adatrögzítő (Flight Data Recorder – FDR) készüléket is.

Amint korábban megírtuk, a kínai hatóság szerdán közölte, hogy a pilótafülkében zajló kommunikációt és hangjelzéseket rögzítő berendezést (Cockpit Voice Recorder – CVR) megtalálták, a róla leszakadt, de komolyabb sérülésektől mentes memóriamodul vizsgálatát megkezdték, de egyelőre nem közöltek arról részleteket, hogy a felvételek kinyerhetők-e belőle.

A hatóság szerdán közölte, hogy a gép pilótái nem jelentettek vészhelyzetet, és a repülés korábbi szakaszában sem számoltak be semmilyen rendellenességről.

Ahogy már beszámoltunk róla, a China Eastern Airlines belföldi útvonalon közlekedő, B-1791 lajstromjelű, Boeing 737-89P (WL) típusú és kevesebb mint 6 éves repülőgépe egy hegyvidéki, erdős területen zuhant le a dél-kínai Kuanghszi tartományban hétfőn. A légicég MU 5735 számú járatát teljesítő gép Kunmingból Kantonba (Kuangcsou) tartott, fedélzetén 123 utas és 9 fős személyzet utazott, túlélőket nem találtak.

A flightradar24.com járatkövető alkalmazás adatai szerint a gép 29 100 láb (8870 méter) utazómagasságon repült, majd hirtelen rendkívül meredek süllyedésbe kezdett, és alig több mint 2 perc alatt a földnek csapódott. A baleset abban a térségben történt, ahol a Kantonba érkező járatok megkezdik az utazómagasságról történő süllyedést a célreptér megközelítéséhez.