A korábban tervezettnél egy évvel később, csak 2026 második felében kaphatja meg a forgalomba állításhoz szükséges engedélyt a Deutsche Aircraft által továbbfejlesztett D328eco típus.
Sikerült véglegesíteni a Dornier-utód D328eco konfigurációját és főbb terveit, a gyártó Deutsche Aircraft friss közlése szerint most azzal számol a cég, hogy 2026 második felében szerezheti meg típusalkalmassági tanúsítványát.
A prototípus összeszerelése a következő hónapokban kezdődik a gyártó új lipcsei üzemében.
A típusnál a korábban tervezetthez képest több változtatást is végrehajtottak, amelyeket a tíz potenciális üzemeltetőből álló tanácsadótestület visszajelzései alapján dolgoztak ki.
A német gyártó bejelentette azt is, hogy a Pratt & Whitney Canada PW127XT-S hajtóművét választotta a típushoz, amelynek fő előnyét a kedvező üzemanyag-fogasztás és az alacsony karbantartási költségek jelentik.
Az erőforrás további előnye, hogy kizárólag fenntartható forrásból előállított repülőgép-üzemanyaggal (SAF) is üzemelhet, amelyhez nem szükséges hagyományos kőolajszármazékot keverni, valamint később hidrogén alapú keverékeket is használhat majd.
A Deutsche Aircraft mögött álló befektetői csoport még 2019-ben jelentette be, hogy újraindítaná az 1991 és 2000 között gyártott Dornier Do-328 regionális turbólégcsavaros típus programját.
A D328eco utódtípust a gazdaságosabb és környezetkímélőbb üzemelés érdekében számos ponton fejleszti a gyártó, a törzs hosszának növelésével akár 43 utast is szállíthat majd, a pilótafülkét és a műszereket pedig úgy alakítják ki, hogy ha ennek a jogszabályi feltételei megszületnek, akár egyetlen pilótával is üzemelhessen a jövőben. A típusalkalmassági tanúsítvány megszerzését korábban 2025-re tervezte a cég.