Az óriásgépeket a meredeken növekvő kereslet és az új generációs típusok átadásának késése miatt aktiválja újra a német légitársaság jövő nyártól. A cég szerint a légiközlekedés stabilitása csak 2023-ra áll vissza.
Az utasok és a személyzet körében is rendkívüli népszerűségnek örvendő, de a járvány miatt előbb ideiglenesen, majd véglegesen kivont kétszintes, négyhajtóműves típus visszatérését néhány hónapja még kizártnak, de még májusban is valószínűtlennek tartotta Carsten Spohr, a német légitársaság vezérigazgatója.
Aztán nemrég megírtuk, hogy belsős információk szerint mégis megteszi ezt a lépést a cég, a szükséges kapacitások miatt.
A Lufthansa vezetése így most meg is hozta a döntést arról, hogy 2023 nyarától visszatér a Superjumbónak becézett típus a flottába, az utazási korlátozások feloldásával ugyanis meredeken emelkedik a kereslet.
A döntésben szerepet játszik az is, hogy mindkét nagy repülőgépgyártó késésben van az új generációs típusok átadásaival, gyártási, tanúsítási és az ellátási láncokban felmerült problémák miatt.
A légitársaság arról egyelőre nem közölt részleteket, hogy hány példányt aktiválnak újra, és azok melyik bázisáról, mely útvonalain repülnek majd.
Ahogy beszámoltunk róla, a június közepén napvilágot látott értesülések szerint 3 plusz egy tartalék, vagy akár 6 plusz két tartalék példány is újból utasokat szállíthat.
A Lufthansa 14 darab A380-ast üzemeltetett a járvány előtt, ezeket jelenleg Spanyolországban és Franciaországban tárolják.
Hat példányt a légitársaságtól visszavásárolt az Airbus, így még nyolc áll a cég rendelkezésére az új generációs szélestörzsűeknél jelentősen magasabb egy ülésre és egy kilométerre eső egységköltségek mellett üzemeltethető, nagyobb üzemanyag fogyasztású és károsanyag kibocsátású típusból.
A légitársaság hangsúlyozza, hogy folytatja flottájának modernizációját, a következő három évben mintegy 50 Airbus A350, Boeing 787 és Boeing 777-9 nagy hatótávú repülőgéppel, valamint több mint 60 Airbus A320/321neóval bővül a géppark.
A Lufthansa közleménye kitér arra is, hogy a légitársaság csak 2023 nyarára számít arra, hogy visszaáll a rend és a kiszámítható üzem a légiközlekedésben.
Detlef Kayser, a légitársaság igazgatóségi tagja a minap a Die Weltnek azt nyilatkozta, hogy rövid távon nem lehetséges javítani a légiközlekedés helyzetén, csak a járatok számának csökkentésével stabilizálható az ágazat működése.