Csúszik a Frankfurt-Hahn repülőtér eladása, a felszámolóbiztos bejelentése szerint a vevő immár a második határidőig sem fizette ki a nyári megállapodás szerinti árat.
Dr. Jan Markus Plathner felszámoló közlése szerint szerint továbbra is kapcsolatban áll a Swift Conjoy GmbH-val, az ügylet minél hamarabbi lezárása érdekében, de emellett más lehetséges intézkedéseket is vizsgál a repülőtér helyzetének rendezésére. Hangsúlyozta: a légikikötő működéses zavartalan.
Amint arról beszámoltunk, a frankfurti székhelyű Swift és az ausztrál-brit Conjoy konzorciuma júniusban jelentette be, hogy meg nem nevezett összegért felvásárolja a korábbi kínai tulajdonosának csődje miatt 2021 októbere óta felszámolóbiztos irányítása alatt működő repülőtér üzemeltetését.
A Swift Conjoy GmbH korábban közölt tervei szerint Hahnt regionális, rövid és közepes távú utasszálító járatok légikikötőjévé és jelentős nemzetközi logisztikai csomóponttá alakítaná, ezzel új munkahelyeket teremtene a térségben.
Az akkori közlés szerint az új befektető átvenné az összes dolgozót és eszközt, beleértve az épületeket és a kiszolgáló járműveket is, a korábbi működés és menedzsment alatt felhalmozott adósságok viszont maradnak a régi tulajdonosoknál. Az előző vezetés ellen egyébként ügyészségi vizsgálat folyik korrupciós ügyekben.
Frankfurt-Hahn az utazási korlátozások feloldásának, a légiáru-szállítási piacon mutatkozó erős keresletnek, valamint az üzemeltető vállalat költségcsökkentő intézkedéseinek köszönhetően gazdaságilag újra fenntarthatóan és stabilan üzemel.
Az új tulajdonos keresése során felmerült, hogy a területet akár ipari-logisztikai parkká is átalakítanák, ha nem sikerül olyan befektetőt találni, amely fantáziát lát a fenntartásában.
Az egykori amerikai bázis helyén működő légikikötő az egyetlen jelentős reptér Rajna-vidék-Pfalz tartományban, nagy előnye, hogy az utas- és az áruszállító légitársaságok alacsonyabb költségekkel üzemelhetnek, mint például a nagyjából száz kilométerre fekvő frankfurti légikikötőben.
Emellett Hahn működési engedélye nem korlátozott zaj- és környezetvédelmi szempontokból, sok más német reptérrel ellentétben. Azaz egész évben lehetővé teszi az éjjel-nappali üzemelést, valamint nincsenek résidő-korlátozások, rendelkezésre áll szabad kapacitás a járatok bővítéséhez.