A hetedik és nyolcadik visszatérő példány a Lufthansa két legidősebb kétszintes Airbusa, és a többihez hasonlóan Münchenbe kerülnek, 2024-2025-től szállítanak majd ismét utasokat.
Végül a még letárolásban lévő további két A380-asát is visszahozza a Lufthansa: mivel jól teljesítenek az újból forgalomban álló példányok, valamint az utasok és a személyzet is kedveli őket, a kapacitás iránti igény miatt döntöttek erről – erősítette meg a híreszteléseket a cég az Aerotelegraph portálnak.
Mint nemrég megírtuk, a cég idén júniustól állította megint szolgálatba a típust, és a tapasztalatok szerint mind műszaki, mind üzemeltetési szempontból kiválóan teljesítenek.
Eredetileg 14 példányt üzemeltettek, ebből 6-ot eladtak az Airbusnak, a megmaradó 8, a járvány alatt letárolt gép közül pedig eddig 6 darab visszatérése volt biztos. Azért döntött így a légitársaság, mert az új generációs, kéthajtóműves szélestörzsűek (Boeing 777X és A350) késései miatt szükség van az első osztályú kabinrészre, valamint a nagy kapacitásra.
Jelenleg a D-AIMK, -AIMM és -AIML lajstromjelű példányok repülnek München és Boston, illetve New York-JFK között. Az -AIMN már a manilai Lufthansa Techniknél van nagy karbantartáson, két további, az -AIMH és -AIMC jövőre tér vissza.
A típussal idén ősztől a bajor fővárosból Bangkok és Los Angeles felé teljesít majd járatokat a cég.
A mostani döntés szerint a két legidősebb példány, az -AIMA és az -AIMB áll majd legutolsóként ismét szolgálatba, korábbi közlések szerint emiatt is volt kérdőjeles a sorsuk, hiszen jóval jelentősebb karbantartást igényelnek ehhez.
A friss megerősítésben az is kiderült, hogy a végül 8 példány mindegyike a müncheni bázison állomásozik majd, tehát az is eldőlt, hogy Frankfurtba nem kerül belőlük, bár korábban ennek lehetőségét nyitva hagyta a légitársaság.