A több mint két évtizedes nemzetközi légiközlekedési tapasztalattal rendelkező François Bérisot lett a Liszt Ferenc reptér üzemeltetőjének vezérigazgatója a cég közleménye szerint.
A Budapest Airport lapunkhoz eljuttatott tájékoztatása szerint François Bérisot június elejétől tölti be a tisztséget. Az AIRportal.hu már a múlt héten beszámolt a vállalat igazgatóságában, felügyelőbizottságában és operatív vezetésében megtörtént, valamint bejegyzés alatt lévő változásokról a nyilvános cégadatbázisokban alapján, amelyből látható volt, hogy Bérisot lehet a vezérigazgató.
A korábbi cikkünknek megfelelően ugyancsak csatlakozik a menedzsmenthez Lorenzo Rebel, aki eddig a londoni Gatwick repülőtér pénzügyi vezérigazgató-helyettesi tisztségét töltötte be.
A Budapest Airport hangsúlyozza: François Bérisot magasan képzett szakember, a repülőtér-üzemeltetési iparág olyan területein rendelkezik tapasztalatokkal, mint az üzemeltetésirányítás, a kereskedelmi és piaci fejlesztés, az infrastruktúra felújítása és bővítése, a stratégiai tervezés, a pénzügyek és a kivitelezés.
A repülőtér-üzemeltetésben széleskörű ismeretekkel rendelkezik, amelyeket több releváns munkakörben és az azokkal járó tapasztalat révén szerzett, legutóbb a belgrádi Nikola Tesla repülőtér vezérigazgatójaként.
Azt megelőzően a TAV Construction ügyvezető igazgatóhelyettese és pénzügyi igazgatója volt Törökországban, korábban pedig a Vinci Airports üzletfejlesztési projektigazgatójaként nagy repülőtéri projektek (köz- és magánszféra partnerségek, repülőtér-felvásárlások és privatizációk) felügyeletéért volt felelős.
Mielőtt a Vinci Airportshoz csatlakozott, több operatív pozíciót is betöltött, többek között az ammáni (Jordánia) Queen Alia Nemzetközi Repülőtér forgalmi igazgatói posztját.
Bérisot a Budapest Airport leköszönt vezérigazgatóját, Kam Jandut váltja, aki 2009-ben csatlakozott a magyar főváros repterének üzemeltetőjéhez, légiközlekedési igazgatóként, majd kereskedelmi vezérigazgató-helyettesként is dolgozott a vállalatnál. A társaság ezúton is köszönetét fejezi ki Kam Jandunak az eredményekhez való felbecsülhetetlen hozzájárulásáért.
Mint ismert, a Budapest Airport megvételét június elején jelentették be, a magyar állam az ügyletre kijelölt állami cégen, a Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt.-n keresztül jutott 80 százalékos részesedéshez a Budapest Airport Zrt. anyavállalatában, az Airport Holding Tanácsadó Kft.-ben. A fennmaradó 20 százalékot és az üzemeltetési jogokat pedig a világszerte piacvezető, repülőtereket üzemeltető francia Vinci Airports vásárolta meg. A vállalat közleménye szerint az üzemeltetési koncesszió 2080-ig szól.
A Vinci 13 országban több mint 70 repülőtér fejlesztését, finanszírozását, építését és mindennapi üzemeltetését végzi.
Bérisot a Budapest Airporthoz tartozó Repülőtéri Üzemanyag Kiszolgáló Kft. (RÜK) ügyvezetői tisztségét is betölti június 6-i hatállyal, itt a változás bejegyzése június 11-én meg is történt.
Amint arról beszámoltunk, Orbán Viktor miniszterelnök és Nicolas Notebaert, a Vinci Concessions vezérigazgatója június 25-én Párizsban folytatott megbeszélést. A találkozóról kiadott közlemény szerint a következő tíz évben több mint egymilliárd eurónyi beruházás valósul meg a reptéren, ami magában foglalja egy új terminál építését is. A Vinci vállalta, hogy üzemeltetőként Közép-Európa legsikeresebb légikikötőjévé fejleszti a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret.