A Boeing új generációs hajtóművekkel és felhajtható végű, kompozit szárnyakkal felszerelt szélestörzsű típusa végrehajtotta első hatósági berepülését.

Az N779XY lajstromjelű Boeing 777-9-es 1 óra 52 perces repülést teljesített a seattle-i Boeing Fieldről a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) szakembereivel, ezt várhatóan a közeljövőben több hatósági tesztrepülés követi, ahogy a típus halad előre a kereskedelmi forgalomba állításhoz szükséges tanúsítás megszerzésének folyamatában.

A mostani lépésre azután került sor, hogy a Boeing megkapta az úgynevezett típusvizsgálati engedélyt az FAA-től, ami igazolja, hogy a gyártó teljesítette a tanúsítási folyamat megkezdéséhez szükséges minimális követelményeket.

Forrás: Boeing

A Boeing 777-9-es a legnagyobb kéthajtóműves utasszállító típus, kétosztályos elrendezésben 426 utas szállítására lesz képes. A gyártó 777-8 típusjellel egy kisebb befogadóképességű, de nagyobb hatótávolságú utasszállítót és annak alapjain a 777-8F áruszállító változatot is tervez.

A Boeing még 2013-ban indította el a típus programját, de egyebek mellett a GE9X új generációs hajtóműnél felmerült technikai kihívások is hátráltatták a fejlesztést. A típus 2020. január 25-én hajtotta végre szűzrepülését.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A berepülési és tanúsítási program a 737 MAX katasztrófák következményeként, valamint a Boeing gyártási és minőségi gondjai kapcsán szigorodó hatósági követelmények miatt jelentős csúszást szenvedett. A gyártó egyelőre fenntartja a forgalomba állítására legutóbb megadott 2025 végi céldátumot, de az indító légitársasággá előlépett Lufthansa és a legnagyobb vevő Emirates sem számít 2026 előtt az első megrendelt példányok átadására.