Tíz példányt rendelt a vállalat a legnagyobb A350-esből, valamint az eddigieken felül további öt A350-900-ast és hét Boeing 787-9-est is, mert a közeljövőben kivonják a taglégitársaságok összes régebbi Boeing- és Airbus-gépét.

Kötelező érvényű megrendelést adott a Lufthansa-csoport tíz darab Airbus A350-1000-esre, illetve az eddig megrendelteken felül még öt A350-900-asra és hét Boeing 787-9-esre – közölte a cég csütörtökön.

A legnagyobb A350-esből is beszerez a német légitársaság (Grafika: Airbus)

Mint hozzáteszik, a korábbi és mostani megrendelések révén több tucatnyi új generációs szélestörzsű érkezik a cégcsoporthoz, így a közeljövőben kivonják a taglégitársaságok flottájából a Boeing 747-400-asokat, 777-200-asokat és 767-300-asokat, valamint az Airbus A340-300-asokat és -600-asokat, továbbá a A330-200-asokat.

Azt, hogy pontosan mely új generációs típus mely céghez kerül majd, nem közölték. Viszont amint korábban megírtuk, az már tudható, hogy a Swiss kapni fog az A350-900-asokra szóló megrendelésekből.

Pénteken aztán Carsten Spohr, a cégcsoport vezetője az aero.de szerint elmondta: az A350-1000-esek Münchenbe kerülnek majd, leváltani az A380-asokat, és utóbbihoz hasonlóan első osztályú kabinrészt is kialakítanak fedélzetükön. Arra utalt, hogy az A380-asok ezek után Frankfurtba kerülnek majd, és a 777-9-esek érkezésétől függően kerülnek majd ki a flottából, noha erről, a 777X-program késései miatt pontosabbat „csak a Boeing tud”, tette hozzá. A 747-8-asokat pedig szavai szerint várhatóan a következő évtizedben is használja majd a cég.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Lufthansa-csoport a mostani szerződésekkel együtt az A350-900-asból 33 darabot, a Boeing 787-9-esből 36-ot vár a gyártóktól (előbbiből már 21, utóbbiból 3 teljesít szolgálatot), a 777-9-esekből pedig 20-ra van kötelező érvényű megrendelése és 14-re opciója.

Az Airbusszal a megrendeléssel egyidejűleg szándéknyilatkozatot is aláírt a Lufthansa-csoport, amely szerint még szorosabbá fűzik együttműködésüket a fenntarthatóság előmozdításában és a jövő technológiáinak kutatásában, mint például a biokerozin (SAF), a hidrogénmeghajtás, valamint az üzemeltetés optimalizációja a még hatékonyabb eljárások alkalmazásával.