A német légitársasági csoport 41 százalékos tulajdonrészt szerezhet az Alitalia-utódban, miután az Európai Bizottság jóváhagyta az olasz kormánnyal kötött megállapodásban szereplő, a verseny élénkítésére vállalt intézkedéseket, emellett a testület a Korean Air és az Asiana egyesüléséhez is zöld utat adott.
A versenyjogi hatóságként is illetékes Európai Bizottság júliusban egyezett bele feltételekkel, hogy a Lufthansa megvegye az ITA Airways 41 százalékát 325 millió eurós tőkeemelés formájában.
A bizottság a most kiadott végleges jóváhagyást a piactorzító hatás elkerülése érdekében bizonyos feltételekhez kötötte, amely szerint
az olasz légitársaságnak például több repülőtéri résidőről le kellett mondania az EasyJet és az Air France-KLM javára, így a milánói Linate és a római Fiumicino repterekről több európai útvonalát is átengedi a konkurenciának.
Az ITA Airways kötelezettséget vállalt arra is, hogy az IAG-csoporttal és az Air France-KLM-mel kötött interline megállapodásokkal vagy résidőkről történő lemondással élénkítik a piaci versenyt az Olaszország és az Egyesült Államok közötti járatok terén.
A jóváhagyás birtokában az ügylet várhatóan heteken belül lezárul, a következő években pedig, elsősorban az ITA teljesítményétől függően, a Lufthansa tovább növelheti részesedését az olasz légitársaságban.
Az Európai Bizottság november 28-án bejelentette azt is, hogy vizsgálata szerint a Korean Air teljesítette az Asiana Airlines-szal való egyesüléshez szükséges, 2024 februárjában kiadott engedélyben meghatározott összes feltételt.