A kínai gyártó 2025-ben 30 új generációs keskenytörzsű repülőgép legyártását tervezi, aztán évi 50-re növeli az éves gyártási rátáját.
A Comac idén 30 C919-es repülőgép átadását tervezi, a gyártási kapacitást pedig évi 50-re futtatja fel – írta a sanghaji The Paper a Comac vezérigazgató-helyettesével, Sen Bóval készült interjújában.
A kínai repülőgépgyártó vállalat bővíti üzemét Sanghajban, hogy ötéves távlatban évi 150 darabra növelje a típus gyártását.
A C919-es bevezető légitársasága, a China Eastern flottájában jelenleg 10 példány repül, míg az Air China és a China Southern három-hárommal rendelkezik.

A típus fedélzeti berendezéstől függően 158-192 utas szállítására képes, hatótávolsága pedig 4075 és 5555 kilométer között van.
A gyártótól főként a nagy kínai légitársaságok, a China Eastern Airlines, az Air China és a China Southern Airlines rendeltek a típusból egyenként 100-100 darabot. A gyártó dolgozik a légialkalmassági tanúsítvány nemzetközi kiterjesztésén is, hogy a C919-est a nemzetközi piacon is kínálhassa, kezdetben a régió országaiban, például Indonézia, Malajzia, Kazahsztán és Vietnam légitársaságainak, valamint brazil cégeknek.
Összehasonlításul, a Boeing és az Airbus a tavalyi évben 867 példányt adott át az A320-as és 737-es típusokból, de a két gyártó együttvéve a közeljövőben jóval 100 fölé tervezi emelni a havi teljesítményét a keskenytörzsű típusokból.