Csak 2026-ban indulhat el a Jakovlev MSz-21 típusú új generációs keskenytörzsű típus sorozatgyártása a nyugati komponensek kiváltása és az ezzel kapcsolatos tesztelési és tanúsítási folyamatok elhúzódása miatt.
Az MSz-21-es fejlesztési programjának újabb csúszását erősítette meg a Rosztech vezérigazgatója, a sorozatgyártás az idei évre tervezett beindítása 2026-ra csúszik.
A késés mögött a tesztelési és tanúsítási folyamatok elhúzódása áll, ugyanis a nyugati gyártású alkatrészeket orosz komponensekkel és rendszerekkel kellett kiváltani.
Ez érintette egyebek mellett az elektromos és az avionikai rendszereket, valamint a kompozit anyagból készülő szárnyakat és a hajtóműveket is.
Az MSz-21 program 2007-ben indult, a cél az Airbus A320-as és Boeing 737-es méretű repülőgép megalkotása volt számos nyugati gyártású alapanyag és alkatrész felhasználásával. Ezek kiváltása részben a Krím-félsziget 2014-es annektálása, majd 2022-ben az orosz-ukrán háború miatti nyugati szankciók következtében vált szükségessé.
