Az Israel Aerospace Industries (IAI) bejelentette, hogy befejezte az első cargo-géppé átépített Boeing 777-300ERSF-et, a típusváltozat pedig megkapta a forgalomba állításhoz szükséges hatósági tanúsítványt.

Az áruszállítóként történő forgalomba állításhoz szükséges kiegészítő típusbizonyítványt (STC) az amerikai Szövetségi Légiközlekedési Hivataltól (FAA) és az Izraeli Polgári Légiközlekedési Hatóságtól (CAAI) egyaránt elnyerte.

Az első átalakított példány megrendelője az Aercap lízingcég, az átalakított típus indító üzemeltetője pedig az amerikai Kalitta Air, de az Israel Aerospace egyelőre nem hozta nyilvánosságra a várható átadási dátumot.

A “The Big Twin” becenéven futó 777-300ERSF (Extended Range Special Freighter) a legnagyobb kapacitású kéthajtóműves áruszállító. A típus a 747-400-ashoz képest 21 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt egy tonna árura vetítve, és 25 százalékkal több árut tud szállítani, mint a Boeing által kínált gyári 777F típus, amely a rövidebb, -200LR változaton alapszik.

Forrás: IAI

Az IAI 2019 októberében jelentette be 777-300ER konverziós programját a GE Capital Aviation Services (GECAS) lízingcéggel közösen, amelyet később felvásárolta az Aercap. Az első példány átalakítását 2020 júniusában kezdték meg Tel-Avivban, a már átalakított példány 2023 márciusában szállt fel először. Az első átadást eredetileg 2023-ra tervezték, ám a program számos, főleg külső tényező hatására komoly csúszást szenvedett. Az első európai üzemeltető az izraeli gyökerű Challenge Group máltai bejegyzésű légitársasága lesz.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Amint korábban megírtuk, az erős budapesti jelenléttel rendelkező, kínai Universal Translink logisztikai vállalat is 777-300ERSF áruszállítók forgalomba állítását tervezi, az első példány érkezését még az idei évre várja a cégcsoporthoz tartozó, Hungary Airlines brand alatt működő leányvállalat. Az üzemeltetést a máltai bejegyzésű Air Atlanta Europe végzi majd, hasonlóan a cégcsoporthoz tartozó Flymeta meglévő két Boeing 747-400F gépéhez.