Az előzetes jelentés szerint keményen ért földet és elpattant a Wizz Air UK Airbus A321XLR gépe a prágai reptéren, ezután súrolta a farokrésze a futópályát, a járat kapitánya az első útját teljesítette parancsnokként a típuson.
A cseh légi baleseteket vizsgáló intézet (UZPLN) a napokban új részleteket közölt a G-XLRA lajstromjelű, Airbus A321XLR típusú repülőgéppel szeptember 11-én a cseh főváros repülőterén történt eseményről. Eszerint a Wizz Air UK London–Gatwickről érkező járata a 24-es futópályára hajtott végre műszeres (ILS) megközelítést, a látási viszonyok megfelelőek voltak, a repülőtéren 10 csomós (kb. 18 km/h), 150–220° közötti váltakozó irányú szél fújt.
A végső megközelítés utolsó szakaszában 75 lábról (~22 méter) 30-ra (~10 méter) történő süllyedés közben a repülőgép süllyedésének mértéke 60 százalékkal, 480-ról 768 láb/perc értékre emelkedett.
A 25 lábon (~7,5 méter) végrehajtott kilebegtetés után a repülőgép 2,54 G erővel, keményen ért földet, 6 fokos állásszöggel.
Az A321XLR ezt követően elpattant, eközben a szárnyak tetején lévő áramlásrontó féklapok kinyíltak, az állásszög az ezt követő egy másodpercben 7,7 fokról 9,7 fokra nőtt, majd a repülőgép farokrésze súrolta a futópályát.

A jelentés kitér arra, hogy az esemény bekövetkezésekor a repülőgépet a járat első tisztje vezette, aki 450 repült órás tapasztalattal rendelkezett a típuscsaládon, de A321-est csak harmadszor repült, a kapitánynak pedig ez volt az első útja parancsnokként a típusváltozaton.
A leszállást követően a repülőgép a terminálhoz gurult, személyi sérülés nem történt. Az átvizsgálás során megállapították, hogy károk keletkeztek a farokrész alsó részén (amint az alábbi felvételeken is látható).
A repülőgép, amely a Wizz Air UK első, májusban forgalomba állított A321XLR gépe, immár két hónapja Prágában vesztegel, és egyelőre nem tudni, hogy mikor térhet vissza a forgalomba, a nagy hatótávú A321XLR javítása és az alkatrész-beszerzés jóval komplexebb feladat, mint az alapváltozat esetében.



















