Július után augusztusban is csak az International Airlines Group tudta növelni utasforgalmát Európa nagy hálózatos légitársaságai közül, az Air France-KLM és a Lufthansa is kevesebb utast fuvarozott, mint egy évvel korábban.

Lufthansa

 | © AIRportal.hu

A legnagyobb utasforgalmat generáló német Lufthansa-csoport adatai azt mutatják, hogy az utasforgalom 2,8 százalékkal esett vissza a tavaly augusztusi szinthez képest. Idén a nyár utolsó hónapjában 8,8 millió utas választotta őket. Bánat az ürömben, hogy ehhez 0,5 százalékkal bővítették a kapacitásokat, ezért a járatok átlagos töltöttsége 3,1 százalékponttal 84,5 százalékra esett.

A csoporton belül a Lufthansa 5 százalékkal kevesebb utast fuvarozott, és ezt nem tudta ellentételezni, hogy a Swiss 1,6- az Austrian Airlines pedig 2,2 százalékkal javította utasforgalmát.

Air France-KLM

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
 | © AIRportal.hu

A francia-holland Air France-KLM az adatok szerint 7,2 millió utast szállított augusztusban, 1,8 százalékkal kevesebbet, mint tavaly ugyanilyenkor. A cégnél érezhettek valamit, mint a kapacitásokat mindössze 0,1 százalékkal növelték tavalyhoz képest, így a gépek load factora 1,6 százalékponttal 88,1 százalékra csökkent. Ez viszont még mindig a legmagasabb mutató a három csoport között.

Ahogy a Lufthansánál, úgy itt is a legnagyobb tag bukott a legnagyobbat, az Air France és a regionális Hop! 5,2 százalékkal kevesebb utast regisztrált a járatokon, míg a KLM 4 százalékos bővülést mutatott ki az utasforgalomban.

International Airlines Group

 | © AIRportal.hu

Július után ismét az IAG volt az egyetlen, amelyik javítani tudta statisztikáját. A számsorok szerint a csoport 3,1 százalékkal 10,5 millióra növelte forgalmát, a járatok kapacitása 3,9 százalékkal növelte, ezért a gépek átlagos kihasználtsága 1 százalékponttal 85,9 százalékra mérséklődött.

A csoporton belül értékesített utaskilométerben számolva az Aer Lingus 3,9, az Iberia 3,4, a British Airways pedig 2 százalékkal javította teljesítményét.

Az IAG statisztikája azonban némileg pontatlan, mivel az utasszámhoz hozzászámolják a Vueling adatait is, bontásban viszont csak értékesített utaskilométert adnak meg a diszkont cég forgalmánál.