Húsz darabos megrendeléséből a hátralévő nyolc A380-asát továbbra sem akarja lehívni az ausztrál Qantas, mert bár a meglévő példányokat remek gépnek tartja a vezérigazgató, a továbbiaknak nem lát helyet a hálózatukban, főleg, hogy fiatalabb 747-eseiket továbbra is szolgálatban kívánják tartani. Érdeklődnek azonban az ultra hosszú járatokra tervezett Boeing 777X és Airbus A350-900ULR iránt.
Ahogy az eddigi években, úgy a jövőben is folyamatosan későbbre tolja a Qantas ausztrál légitársaság nyolc Airbus A380-as átvételét: a megrendelt húszból tizenkettő már a flottában van, ezekről Alan Joyce vezérigazgató a CAPA Brisbane-ben zajlott konferenciáján az Aero.de hírportál szerint azt mondta, remek gépek, kiválóan teljesítenek a hálózatukban.
Azonban hozzátette: további A380-asoknak nem lát helyet a járataikon, ezért folyamatosan halasztják a rendelés lehívását.
„Tehát az a szándékunk, hogy ne vegyük át ezeket” – tette hozzá az Australian Business Traveller portál tudósítása szerint, lényegében megpecsételve a rendelés hátra lévő részének sorsát.
A légicég 2012-ben vette át tizenkettedik gépét, a 484 utasra berendezett óriások a legfontosabb útvonalakon közlekednek, például Londonba, illetve az Egyesült Államokba.
A vezérigazgató korábban úgy nyilatkozott, hogy erősen gondolkodnak az A350-es ultra hosszú távokra tervezett verziója, az A350-900ULR szolgálatba állításán.
A 2018-tól a Singapore Airlines rekorddöntő útvonalain bevezetni tervezett Airbus-alítpus mellett azonban a Boeing 777-8X és -9X is érdekli a Qantast – idézi az Australian Business Traveller a cég nemzetközi részlegének vezetőjét, Gareth Evanst.
A 2020 utánra tervezett flottafejlesztésen azért gondolkodik már most a cég, mert szeretne több rendkívül hosszú távú, tizenhat óránál is tovább tartó járatokat indítani az ausztrál portál szerint.
Joyce arról is beszélt, hogy bár több célállomás is elérhető kéthajtóműves gépekkel, a Dél-Afrikai és a Dél-Amerikai városokba bizony továbbra is szüksége van a Qantasnak négyhajtóművesekre, az óceánok feletti, kitérő repülőterekben szegény útvonalak miatt.
A vezérigazgató közölte, hogy mivel a közelmúltban frissítették fel több fiatalabbnak mondható Boeing 747-esüket, ezeket még jó ideig a flottában szeretné tudni.
Így a cégnek fontos, említett régiókat továbbra is ki tudják szolgálni új repülőgépek rendelése nélkül – feltehetően tehát ez is szerepet játszik az A380-asok elutasításában.
Joyce pedig emellett abban is bízik, hogy a technológiai fejlődésnek köszönhetően eljön az idő, amikor már kéthajtóműves gépekkel is repülhetik az ilyen célállomásokat.