Eladta saját márkanevét egy ismeretlen cégnek a szlovéniai Adria Airways, hogy mesterségesen feljavítsák a cég pénzügyi eredményeit.
Az Adria Airways éves pénzügyi beszámolójában a ch-aviation szúrta ki azt a sort, amely szerint a brandet 8 millió euróért eladták egy meg nem nevezett társaságnak. Egyes szlovén lapok úgy spekulálnak, hogy a cég egy az Adria egyik befektetőjének, a 4K Investnek az egyik leányvállalata lehet.
Az ügyletnek egy célja lehetett, hogy feljavítsák a társaság pénzügyi helyzetét, persze csupán a papírokon. A márkanév használatát gyakorlatilag eladás-visszlízing formában oldják meg, az Adria visszabérli saját márkanevét a cégtől évi 400 ezer euróért és a mindenkori éves árbevétel 0,15 százalékáért cserébe.
A 8 milliós plusz bevétellel az Adria Airways 3,2 millió euró adózott nyereséget ért el 2016-ban, ami elég jelentős javulást jelent az egy évvel korábbi 9,2 millió euró veszteséghez képest. Még feltűnőbb a különbség, ha figyelembe vesszük, hogy az Adria Airways utasforgalma 11 százalékkal, árbevétele 6,7 százalékkal csökkent 2016-ban az egy évvel korábbihoz viszonyítva. Ezt csak részben tudta ellensúlyozni, hogy az üzemelés költségei 6 százalékkal csökkentek.
A légitársaságot sokszori próbálkozás után 2016 januárjában adta el a szlovén állam a 4K KNDNS befektetési alapnak. Egykori tulajdonosa a légitársaság 91 százalékát értékesítette 100 ezer euróért, a megállapodás szerint a németek 1 millió, a szlovének pedig 3,1 millió eurót fektetnek a veszteséges légitársaságba.
Az Adria Airways júliusban vásárolta meg a svájci regionális Darwin Airlines-t az Etihadtól, illetve a többi befektetőtől. A szlovén légitársaság így összesen a Darwin Airline 99,1 százalékát birtokolja a helyi cégén keresztül. Az évek óta Etihad Regional márkanéven működő vállalat újabb átkeresztelés után Adria Airways Switzerland néven folytatja az üzemelést Luganóból és Genfből.