Elkészült a módosított vészkijárat-kiosztással gyártott Airbus A321neo ACF (Airbus Cabin Flex) prototípusa. Ebből, az akár 240 utasosra székezhető változatból rendelt a Wizz Air és utóbb a Qatar Airways is.
A prototípust CFM Leap-1A hajtóművekkel szerelték fel, az első példán 2018 év közepén állhat forgalomba a gyártó tervei szerint.
A 10 fővel nagyobb maximális befogadóképességet lehetővé tevő ACF (Airbus Cabin Flex) módosítás ma még opcióként rendelhető, de
2020 után már az A321neo alapkonfigurációjának részévé válik.
Amint arról korábban beszámoltunk, az európai gyártó hamburgi üzemében szerelték össze az első olyan Airbus Cabin Flex (ACF) nevű változatot, melyen a gyártó az klasszikus A321-eshez (ceo) és az A321neo alapváltozatához képest több vészkijáratot helyezett el.
Az A321neo ACF változatán az 1994 óta gyártott eredeti A321-es alapváltozat törzséhez képest jelentős módosításokat kellett végrehajtani annak érdekében, hogy a gép több utast tudjon szállítani a fedélzetén.
Az eredeti A321ceo (current engine option) repülőgépek maximum 220 utas befogadására voltak alkalmasak, az utóbbi években a low-cost légitársaságok igénye szerint a férőhelyek számát 230-ra növelték.
Az A321neo ACF törzsét, valamint a kijáratok/vészkijáratok számát és elrendezését azért kellett módosítani, hogy a hatósági előírásoknak megfelelve még tízzel,
240 fősre legyen növelhető a típus maximális befogadóképessége.
Amint arról már korábban is írtunk, az új, 240 utas szállítására képes A321neo ACF változatokat négy darab szárny feletti vészkijárattal szerelik fel, melyek kiváltják az eredeti törzsön a szárny előtt közvetlenül elhelyezett két teljes méretű ajtót. A szárny mögötti két kijáratot pedig négy törzskeretnyi távolsággal hátrébb helyezik, utóbbiakat az légitársaság kérésére deaktiválni is lehet majd, amennyiben az kevesebb székkel üzemelteti a típust.
Az új A321neo törzselemeket a Premium Aerotec cég készíti és az elsőt már le is szállították a gyártónak. Az új ajtókiosztás miatt teljesen át kellett tervezni a gyártási folyamatot, mert az A321neo ACF törzsének 17-es számú külső héjpanelje 12 méteres a korábbi változat 9 méteres hosszával szemben.
Az A321neo ACF változatokon a kijáratok módosítása mellett vékonyabb támlájú ülésekkel és a gép hátuljában található konyha és mosdóhelyiség modul áttervezésével nyert helyet a gyártó a plusz 10 utasülés elhelyezésére.
Ez a típusvariáns képezi az alapját a megnövelt, 97 tonna felszállótömegű és nagyobb hatótávolságú A321LR-nek is. Utóbbiba akár három kiegészítő üzemanyagtartály szerelhető be, melynek köszönhetően 925 kilométerrel, 4 000 tengeri mérföldesre (7 408 km) nő a gép hatótávja. Az első LR 2018 év végén kerül kereskedelmi forgalomba.