Bevált a Singapore Airlines költségcsökkentő programja, a most közzétett pénzügyi jelentés szerint hét éve nem látott mértékű adózott nyereséget produkáltak és a csoport is rendkívül pozitív évet zárt pénzügyileg.
A társaság az elmúlt évben kicsit felemás teljesítményt nyújtott, az első negyedévben például váratlanul veszteséget is jelentettek. Ennyi elég is volt a vezetésnek, hogy észbe kapjanak, és elkezdték a légitársaság átalakítását. Korábbi hírek szerint a Singapore Airlines 56-féle módon igyekezett csökkenteni a kiadásait, hogy megszilárdítsák vezető szerepüket.
A legfrissebb, teljes éves adatok azt mutatják, sikerrel jártak, sőt. A március 31-ével végződött pénzügyi évben a Singapore Airlines-t, a Silk Airt, A Scootot és az áruszállító üzletágat is magában foglaló vállalatcsoport az egy évvel korábbihoz képest 148 százalékkal 893 millió dollárra javította adózott nyereségét. Az üzemi eredmény 70 százalékkal 1 milliárd dollárra nőtt csoportszinten.
A Singapore Airlines 2,7 százalékkal 19,5 millióra növelte utasforgalmát, a járatok töltöttsége 2,1 százalékponttal 81,1 százalékra javult, az üzemi eredmény pedig 8,2 százalékkal 703 millió dollárra nőtt. Részletes költségkimutatást a Singapore Airlines nem közölt, annyit írtak, hogy a kiadások 1,6 százalékkal, 173 millió dollárral emelkedtek, amelynek fő okozója a magasabb kerozinár volt.
Javított a Scoot is, amely a tavalyi 67 millió után idén 77 milliós üzemi eredményt produkált, a Silk Air viszont a 2017-es 101 millió dolláros üzemi nyereséget meg sem közelítette: 43 milliós pluszt mutattak ki üzemi szinten. Az áruszállítási üzletág ezzel szemben az egy évvel korábbi 2 milliós nyereség után a 2018-as pénzügyi évben 148 millió dollár nyereséget hozott.
Előrejelzésében a légitársaság azt írta, a kerozinárak emelkedésére, és a szoros verseny fennmaradásával kell számolni. Ezt a hatást ellentételezik a kedvező foglalási adatok, a marzs stabilitása, illetve a cég megreformálását célzó program folytatása.