A fapadosok olcsó jegyei nem ártanak a környezetvédelem ügyének akkor, ha végrehajtják a kibocsátáscsökkentő programokat, be kell vezetni az Egységes Európai Égboltot és el kell kerülni az újabb környezetvédelmi adók kivetését – mondta az AIRportal.hu-nak Alexandre de Juniac, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) elnök-vezérigazgatója.

Alexandre de Juniac (Fotó: IATA)

“Tisztában vagyunk azzal, hogy az európai nemzetállamok továbbra is ragaszkodnak légterük irányításához. Kértük ezért az egyes országok kormányait, hogy alkossák meg a saját nemzeti légiközlekedési stratégiájukat, amely illeszkedik az Egységes Európai Égbolt projekthez” – mondta az AIRportal.hu-nak a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) elnök-vezérigazgatója, Alexandre de Juniac a szervezet Genfben zajló konferenciáján.

Hozzátette, hogy az uniós Bizottságot is meg kell győzniük az Egységes Európai Égbolt (SES) bevezetésének megkezdéséről, ez az IATA egyik jövő évi célja. A finn elnökséggel nem, de az őket most januártól követő német uniós elnökséggel sokat kell majd dolgozniuk azon, hogy ebben előrelépés legyen – mondta.

Mint kiemelte, azért kell cselekedni, mert nemcsak az lesz a baj, hogy hamarosan megtelik az európai légtér, hanem az is, hogy a légiforgalmi irányítók nem fogják bírni a terhelést.

A környezetvédelmi adókkal kapcsolatban a vezérigazgató azt mondta: meg kell akadályozniuk, hogy Európában a nemzetállamok tovább emeljék a már meglévő adók mértékét, vagy újakat vezessenek be, ez az IATA másik jövő évi fő célja.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: AIRportal.hu

Ehhez az IATA-nak sokkal “hangosabban” kell kommunikálnia, hogy milyen eredményeket értek már el az elmúlt években a környezetvédelemmel kapcsolatban – tette hozzá.

“A cél, hogy többet repüljenek a légitársaságok, kevesebb károsanyag-kibocsátással” – fogalmazott, megjegyezve: nem hisz abban, hogy a fapados légitársaságok által alkalmazott alacsony jegyár ártana a környezetvédelemnek.

A repülés mindenkié, de emellett végre kell hajtani azokat a környezetvédelmi programokat, amelyek mellett korábban elköteleződtek – mondta de Juniac.

Ezzel kapcsolatban az AIRportalnak kifejtette: továbbra is várják a nagyobb diszkont légitársaságok, név szerint említve a Ryanair, az Easyjet, a Wizz Air, a Southwest Airlines és a Lion Air csatlakozását az IATA-hoz.