A Pratt and Whitney hajtóműgondja már az Airbus pénzügyi eredményeit is befolyásolják, az első negyedévben kétszámjegyű csökkenés mutatkozott egyes tételekben.
Az A320neókat érintő hajtóműgondok miatt az Airbus kevesebb repülőgépet tudott átadni a tervezettnél, emiatt a bevételei is csökkentek. A toulouse-i székhelyű gyártó friss, első negyedéves kimutatása szerint a bevételek 12 százalékkal 10,1 milliárd euróra csökkentek az előző év azonos időszakához képest, az adózás előtti eredmény pedig 65 százalékkal maradt el a tavalyitól és 199 millió eurót tett ki. A gyártó az első negyedévet 283 millió euró adózott nyereséggel zárta, ez 31 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában.
Százalékosan az Airbus Helicopters bevétele csökkent a legnagyobb, 18 százalékos mértékben, a kereskedelmi repülőgépeket gyártó részleg 12 százalékkal kevesebb pénzt szedett be ügyfeleitől. A csoportot üzemi eredmény szinten viszont a hadiipar húzta 265 milliós eredményével még akkor is, ha ez 60 százalékkal kevesebb, mint egyévvel ezelőtt. De ez még mindig jobb, mint a kereskedelmi típusokat gyártó részleg 2 milliós mínusza.
Az első negyedében az Airbus 45 gépre kapott megrendelést, amelyet össze sem lehet hasonlítani az egy évvel korábbi 6 darabos megrendeléssel, a teljes rendelésállomány 7189 gépen állt, 7 százalékkal magasabban.
Tom Enders vezérigazgató értékelőjében azt írta, hogy a Pratt A320neo hajtóműveket érintő problémája mindkét felet kihívások elé állítja, és ez a probléma már komoly pénzügyi gondokat is okoz. Ennek ellenére az Airbus nem változtatott éves pénzügyi és leszállítási előrejelzésein.