Idén nyártól a nagy amerikai légitársaságok közül elsőként a Jetblue is kompenzálni fogja minden belföldi járatainak károsanyag-kibocsátását.

A Flightglobal szerint az Egyesült Államok egyik legnagyobb diszkont légitársasága idén júliustól vezeti be a kompenzációt.

A New York-i központú légitársaság emellett a San Francisco-i járatok esetében az év közepétől fenntartható forrásból származó kerozint tölt a repülőgépekbe. Az alternatív tüzelőanyag szemétből és melléktermékekből készül, ezt a Jetblue a finn Neste cégtől szerzi be, amely a KLM-nek is szállít. A vállalat azt nem közölte, hogy mennyi fenntartható üzemanyagot vásárol.

Fotó: Jetblue

Robin Hayes, a légitársaság vezetője azt mondta, cselekedniük kell, hogy csökkenteni tudják annak az iparágnak a környezeti lábnyomát, amely kultúrákat köt össze és támogatja a globális gazdaságot. „Ahol tudunk, csökkentünk, ahol ez nem megy, ott ellentételezünk” – fogalmazott.

A Jetblue-nak most is van egy kisebb spektrumú kompenzációs programja, eddig 1,17 millió tonna káros anyagot ellentételeztek. Az új program azonban ezen felül tovább 7-8 millió tonna szén-dioxid kibocsátást lesz képes semlegesíteni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A cég közlése szerint ennek olyan hatása lesz, mintha 1,5 millióval kevesebben autóznának.

Konkrét projekt megemlítése nélkül a légitársaság azt közölte, hogy fejlődő országokban támogatnak olyan kezdeményezéseket, amelyek helyben csökkentik a károsanyag-kibocsátást.

Fotó: Jetblue

Európában az Air France, és a British Airways vezette már be a belföldi járatok által kibocsátott szén-dioxid teljes kompenzálását.

Ami az alternatív, fenntartható üzemanyagot illeti, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) becslései szerint a jelenleg 15-20 millió literes gyártókapacitás a már bejelentett beruházások megvalósulásával 1,3 milliárd literre emelkedhet. A bioüzemanyagokkal ebben a cikkünkben foglalkoztunk részletesebben.