A párizsi légi szalon második napján jelentették be, hogy Pratt & Whitney PW1100G hajtóműveket rendelt következő 177 darab A321neójához a Wizz Air, a Vietjet 100 A321neót rendelt, az ANA pedig 15 Embraer E190-E2-t.
A megállapodást Váradi József, a légitársaság vezérigazgatója és Rick Deurloo, a hajtóműgyártó elnöke írták alá a párizsi légi szalon második napján.
A Wizz Air a korábban megrendelt 276 Airbus A320neo, A321neo és A321XLR repülőgépeihez is GTF-hajtóműveket rendelt, így a meglévő 163 új generációs neo-családba tartozó gépét fokozottan érinti a szennyezett fémporból készült alkatrészei miatti probléma.
Ez – mint megírtuk – jelentős hatással volt a légitársaság elmúlt évi üzleti eredményeire is, 2025. március 31-én 42 repülőgépe vesztegelt a földön, várva a hajtóművek átlagosan 300 napig tartó kijavítására.

A Wizz Air a helyzetnek köszönhetően ugyanakkor erős pozícióból tudott tárgyalni az új beszerzésről, a döntésben a légitársaság korábbi közlése szerint a kereskedelmi feltételek mellett szerepet játszott a cserehajtóművekhez és a karbantartási slotokhoz való megnövelt hozzáférés lehetősége is.
Amint korábban megírtuk, a Pratt & Whitney GTF Advantage néven továbbfejlesztette a hajtóművet, amely további 1 százalékkal csökkenti az üzemanyag-felhasználást, bizonyos helyzetekben nagyobb teljesítmény leadására képes, és jelentősen tartósabb lesz elődjénél.
A következő években már a továbbfejlesztett hajtómű válik sztenderddé a gyártásban, így a Wizz Air új gépeit a GTF Advantage erőforrásokkal szerelik majd fel.

Emellett a Pratt & Whitney a napokban jelentette be, hogy a forgalomban lévő hajtóművekhez Hot Section Plus (HS+) opcionálisan kérhető fejlesztési csomagot dolgozott ki, amely jelentősen növeli a jelenlegi PW1100G-JM hajtóművek tartósságát. A közlemény arra nem tért ki, hogy a meglévő hajtóművekhez megrendeli-e ezt a módosítást a Wizz Air.
A párizsi légi szalon második napján emellett a Vietjet, Vietnam legnagyobb magántulajdonú légitársasága és az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá 100 darab A321neo típusra vonatkozó megrendelésről, további ötvenre szóló opcióval.
Az ANA Holdings pedig az első napon aláírt Airbus-szerződése mellé tizenöt E190-E2-es repülőgép megrendelését véglegesítette, és további öt példányra szerzett vásárlási jogot. A tervek szerint a gépek átadása 2028 és 2032 között történik, az ANA lesz az E2-es család első üzemeltetője Japánban.
