Az üzemeltető közlése szerint várhatóan napi 3-4 plusz járat repülhet Budapestre a Debreceni Nemzetközi Repülőtér átmeneti lezárása miatt, Ferihegy utasforgalma a napi 55 ezer főt is meghaladhatja, a hőségre való tekintettel segítőpontokon kívül is biztosít a várakozóknak ivóvizet a Budapest Airport.
A Debreceni Nemzetközi Repülőtér csütörtök esti tájékoztatása szerint a futópálya felületén keletkezett sérülés miatt a légikikötő működését felfüggesztették, a pálya javításának idejére, amely időjárástól függően előreláthatólag legalább egy hétig tarthat.
Ebben az időtartamban az eredetileg Debrecenből induló járatok egy részének kezelését a Budapest Airport veszi át, az átirányítások várhatóan napi 3-4 plusz járat kezelését jelenthetik. Az utasokat a légitársaság tájékoztatja a teendőkről, illetve arról, hogy járatuk Budapestről indul, vagy törlik-e.
A budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a nyári csúcsidőszakban átlagosan napi 55 ezer utast kezel, amelyre most rárakódik a debreceni repülőtérről átirányított utasforgalom is.
A Budapest Airport közleményében arra kéri az utasokat, hogy a terminálokba lehetőség szerint kísérő nélkül lépjenek be, és ha rendelkeznek beszállókártyával, illetve csak kézipoggyásszal utaznak, közvetlenül a biztonsági ellenőrzésre induljanak. Így elkerülhetők a torlódások az utasfelvételi csarnokban. Hozzátették: a Budapest Airport munkatársai a helyszínen segítik az utasáramlást: a sorban a kisgyermekkel utazókat a repülőtér személyzete előrehívja, ugyanakkor a biztonsági ellenőrzés gyors és gördülékeny, átlagosan kevesebb, mint 5 percet vesz igénybe, de a legforgalmasabb órákban is tíz perc alatt marad.
A helyzetet nehezíti, hogy a légtér telítettsége miatt az elmúlt hetekben jelentős mennyiségű járatkéséssel és -törléssel kellett számolnia a légi utasoknak Európa-szerte, így Budapesten is – teszi hozzá a közlés.
Mint írták, a Budapest Airport számára ebben a helyzetben is kiemelten fontos, hogy az utasairól magas szinten gondoskodjon, ezért egy-egy dedikált várakozóterületet jelölt ki a 2A és 2B terminálokon, ahol az arra jogosult utasok kényelmesen tudnak várakozni, pihenni, a repülőtér üzemeltető szükség esetén ételt és italt, illetve női higiéniai termékeket oszt, a kisgyermekeseknek pedig bébiételt, pelenkát és törlőkendőt biztosít. Emellett a hőségriadóra való tekintettel a repülőtér üzemeltető a zónákon kívül is ingyenesen biztosít ásványvizet a várakozóknak, és 13 ivókút is rendelkezésre áll, ahol ezeket a palackokat, vagy épp az otthonról hozott kulacsokat újratölthetik.
Kiemelték: a hőség a repülőteret sem kíméli, az épületekben maximális kapacitással üzemelő légkondicionálók védelmet nyújtanak a hőség ellen, de a futópályák, gurulóutak és forgalmi előterek közelében tartózkodóknak is fokozottan védekezniük kell.
A Budapest Airport a dolgozóknak védőitalt és légkondicionált pihenőhelyiségeket biztosít, az utasoknak pedig vizet oszt, és az utasfolyamatok kezelése során is törekszik arra, hogy a nagy melegben is kellemessé, gördülékennyé tegye a repülőtéri tartózkodást – hangsúlyozták.
„Az extrém hőség mindannyiunkat megvisel, akár utasként, akár munkatársként tartózkodunk a repülőtéren, ezért ebben a helyzetben különösen fontos, hogy még nagyobb odafigyeléssel működtessük a légikikötőt. Az elmúlt napokban több mint 10 ezer palack vizet osztottunk ki, mindent megteszünk azért, hogy utasaink és munkatársaink egészségét a nagy melegben is megőrizzük. Ettől függetlenül arra kérjük őket, hogy ha rosszullétet tapasztalnak, ne habozzanak segítséget kérni – mondta Francois Berisot, a Budapest Airport vezérigazgatója.
Hozzátette: A debreceni repülőtér forgalmának átvétele újabb kihívást jelent a budapesti repülőtér számára, hiszen az onnan átirányított gépek és utasaik számára is biztosítanunk kell a megfelelő kapacitást mind a terminálokon, mind pedig az előtereken. Az esti hír nyomán kollégáink az éjszaka és a ma reggel folyamán felkészültek a plusz járatok és utasok fogadására, a gördülékeny utasfolyamatokat a repülőtéren biztosítani fogjuk.”