A maláj nemzeti légitársaság is úgy döntött, hogy elbúcsúzik Airbus A380-asaitól, egyúttal megállapodott a Boeinggel, hogy 2024-től veszi át a megrendelt 737 MAX-eket.
A Reuters jelentése szerint a Malaysia Aviation Group vezetője, Izham Ismail egy online sajtótájékoztatón azt mondta, noha a Boeinggel kötött megállapodásban 2024-es dátum szerepel, az első 737 MAX-eket akár korábban is elkezdhetik átvenni. Hozzátette, reméli, hogy addigra minden problémát elhárítanak a típuson.
A Malaysia Airlineshoz tavaly júliusban kellett volna megérkeznie az első új generációs 737-esnek, de a típus repülési tilalma miatt erre nem kerülhetett sor. A légitársasági csoport vezetője most jelezte, mind a 25 megrendelt példányt át fogják venni.
A vezérigazgató arról is beszélt, hogy vizsgálják, hogyan szabaduljanak meg az Airbus A380-asaiktól, hiszen az eladásuk vevő nélkül nem egyszerű folyamat, de a menedzsment meg van győződve arról, hogy az óriásgépnek nincs helye a cégnél.
A Malyasia Airlines-nak hat, saját tulajdonú A380-asa van, jelenleg egyiket sem használják, Kuala Lumpurban tárolják őket. A járvány miatt az Air France már végleg kivonta a flottából ezt a típust, a Lufthansa egyelőre letárolta a sajátjait, de nem számolnak vele hosszabb távon, hasonlóképp járt el az Etihad Airways és a Singapore Airlines is. Másik két üzemeltető, az Emirates és a Qantas viszont még mindig lát fantáziát az A380-asban.
A maláj nemzeti légitársaság jelenleg átalakítást hajt végre, az adósságszolgálat és a kiadások csökkentésével 4,8 milliárd USA-dollárt takarítottak meg. A spórolás mellett a vállalat mintegy 900 millió dollár friss tőkét is kapott a kormány által birtokolt vagyonkezelő alaptól, ezt a pénzt a kínálat bővítésére fogják használni.
Ebben az évben átlagosan 63 százalékos kapacitást biztosíthatnak a 2019-es szinthez képest, a cég két év múlva lehet újra nyereséges.