A Tarom több mint húsz, érintett járatnál a személyzet legalább egy tagja beteget jelentett.
A légitársaság közleménye szerint nem szállt fel hétfőn a Tarom kairói, bejrúti, ammáni, jászvásári (Iasi), nagyváradi, isztambuli, budapesti, frankfurti, amszterdami, illetve párizsi járata, ezért törölték az illető városokból Bukarestbe visszatérő Tarom-járatokat is.
A pilóták spontán munkabeszüntetése miatt felháborodott, tanácstalan utasok százai töltötték az éjszakát a bukaresti nemzetközi repülőtér várótermeiben.
A Tarom azt ígérte, hogy a lehető legrövidebb időn belül felveszi a károsultakkal a kapcsolatot, hogy átütemezést, alternatív utazási lehetőséget vagy a jegyár visszatérítését ajánlja fel nekik.
Cezar Osiceanu, a G4Media.ro hírportálnak nyilatkozó pilóták egyike azt állította, hogy a Tarom pilótáinak és másodpilótáinak bére gyakorlatilag 2007 óta nem emelkedett, havi 4500 eurót keresnek, míg a magánlégitársaságok többsége legalább 10 ezer eurós bért fizet pilótáinak.
A portál szerint Romániának a kedden kezdődő NATO-csúcsra induló küldöttsége sem tudott útnak indulni, ugyanis a védelmi és a külügyminiszter, valamint a hadsereg vezérkari főnöke által vezetett román delegáció párizsi átszállással akart Washingtonba utazni.
A bújtatott pilótasztrájkot az a törvényi előírás tette lehetővé, amely szerint minden pilótának joga van ahhoz, hogy egészségügyi okokra hivatkozva két szabadnapot vegyen ki. Médiaforrások szerint a Tarom csaknem 30 pilótája egyszerre jelentett beteget.
Az Agerpres hírügynökség szerint az 1954-ben alapított, a bukaresti közlekedési minisztériumhoz tartozó román állami légitársaságnak 18 repülőgépből álló flottája van, és 70 úticél felé üzemeltet rendszeres járatokat.
Az Európai Bizottság két hónapja hagyott jóvá egy 95 millió eurós állami támogatást a 2007 óta veszteséges Tarom átszervezésére, amely tavalyi 2,3 millió utasával a harmadik legnagyobb forgalmú légitársaság volt Romániában a Wizz Air (13 millió utas) és a Ryanair (3,1 millió utas) mögött.