A nyári csúcsidőszakban az összes olyan járatát elindítja a Wizz Air, amelynek bevételei fedezik a változó költségeket, ennek ellenére még a most kezdődött pénzügyi évben is veszteséggel számol a légitársaság.

A Wizz Air a március 31-én végződött 2021-es pénzügyi évének értékelésekor hozta nyilvánosságra, hogy mire számít a következő időszakban. E szerint júniusig a felkínált kapacitás a 2019-eshez képest alig 30 százalék lesz, majd a csúcsidőszakban minden olyan járat elindul majd, amelynek a változó költségeit fedezni tudják a bevételek.

Ha azonban az utazási korlátozások feloldása elhúzódik, és nem lesz stabil, nagy arányú növekedés a jegyértékesítésben, akkor a következő, most kezdődött és 2022 márciusának végéig tartó pénzügyi évében is veszteséget fog termelni a légitársaság.

Forrás: Wizz Air

Az ez utáni, 2023 tavaszáig tartó időszakban azonban már teljes kapacitással és nyereséggel számol a Wizz Air, miközben a nagy nemzetközi szervezetek csak egy évvel későbbre, 2024-re várják, hogy visszatér a járvány előtti utasforgalom.

A Wizz Air egyébként az idén március 31-én zárult pénzügyi évében 576 millió euró adózás utáni veszteséget jelentett az egy évvel korábbi 280 millió eurós nyereség után. A bevételek 73 százalékkal, 2,7 milliárdról 739 millió euróra estek, a kiadások viszont “csak” 69 százalékkal csökkentek az egy évvel korábbihoz képest.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az utasforgalom 74 százalékkal 10,2 millióra, a járatok átlagos kihasználtsága pedig 93 százalékról 64 százalékra mérséklődött.

Fotó: AIRportal.hu

Váradi József vezérigazgató az eredmények közlésekor azt mondta, a légiközlekedés legnehezebb éve van mögöttük, de a szigorú költségmegtakarításnak köszönhetően a cég anyagi helyzete stabil, és sikerült a készpénz kiáramlását megállítani.

Az elmúlt egy évben 23-ról 43-ra növelték a bázisok számát, amely rugalmasságot biztosít, de Váradi József egyelőre csak óvatos optimizmusának adott hangot. Az utazási korlátozások ugyanis tovább maradnak fenn, mint számították, a fellendülés mértékét pedig nehéz megjósolni, a trend azonban biztató – magyarázta.

A flottával kapcsolatos tervekről a társaság az eredmény-kimutatásban azt közölte, hogy március végével 137 repülőgép állt rendelkezésükre, a flotta átlagos életkora 5,4 év volt.

A Wizz Air a jövőben is folytatja az újabb repülőgépek átvételét, és megegyezett az Airbusszal az egyes példányok eredeti ütemezésnél gyorsabb leszállításáról.

A társaságnak még 248 darab A320-as családba tartozó gépre van rendelése.