Gigamegrendelésről is szólt az Airbus októbere, míg ellenfele, a Boeing kevesebb megrendelt géppel zárta az év tizedik hónapját, mint a kilencediket.
Az Airbus októberben a légi szalonok idejét idéző 415 darabos megrendelést vezetett be a könyvekbe, ennek mintegy háromnegyedét az Indigo 300 darabos A320neo megrendelése adta. Emellett az Air Asia X harmincdarabos A321neo rendelése emelhető ki. Szélestörzsű gépből 12 fogyott, A330-900-ast rendelt egy meg nem nevezett ügyfelük. Tavaly októberben az Airbus 85 gépet értékesített.
Idén eddig lemondásokkal együtt 542 (azok nélkül 718) repülőgép értékesítésénél tart a toulouse-i gyártó, tavaly ugyanebben az időszakban mintegy 400 eladott gépnél jártak.
A Boeing továbbra is szenved a MAX-ok kiesése miatt, de most már nemcsak az átadások miatt vannak bajban, hanem a rendeléseknél is: az Air Lease Corporation öt 787-est rendelt, törölve 15 darab 737 MAX-ra szóló megrendelését.
A Flightglobal vette észre, hogy a lemondásokkal számolt rendelésállomány októberben 11 géppel 45 darabra csökkent a szeptemberihez képest. Az év tizedik hónapjában 10 új gép gyártására szerződött a társaság, 21 példány viszont eltűnt a könyvekből.
Az ALC-n kívül októberben a Lufthansa Cargo jelezte még igényét 2 777F-re, a többi megrendelő kiléte pedig nem ismert. Tavaly ugyanilyenkor 18 gépet adott el a chicagói székhelyű vállalat.
Az év eddigi részében, a január-októberi időszakban 133 kereskedelmi gépet adott el a Boeing, míg egy évvel korábban október végéig 710 repülőgépet értékesített.
Az átadásokban is hasonló a kontraszt: októberben az Airbus 76, a Boeing 18 kereskedelmi gép gyártásával végzett. Az év eddigi részében az európai gyártó 648, az amerikai pedig 287 példányt adott át.
Tavaly ugyanilyenkor az Airbus 584, a Boeing 609 legyártott gépnél tartott.