Az év első hat hónapjában a Boeing jóval több repülőgépet értékesített, mint az Airbus, de az európai gyártó a bevételek szempontjából fontosabb átadásokban felülmúlja amerikai riválisát.

Az év hatodik hónapjában az Airbus statisztikái szerint 72 gép gyártására szerződtek, ebbe már bele számít a United A321neo-rendelése is, emellett egy privát, illetve kilétét felfedni nem kívánó ügyfél rendelt még 1-1 A220-ast és A321-est.

A lemondásokkal számolva az európai gyártó 38 gépet értékesített a január-júniusi időszakban, öt A350-es és két A330-as mellett a többi keskenytörzsű.

Forrás: Airbus

A gépátadásokban azonban jóval sikeresebb volt a társaság, júniusban 76 példányt juttatott az üzemeltetőkhöz, ami a járvány fellángolása óta a legmagasabb érték.

Ezek között volt két A380-as, 30 darab A350-es és 7 darab A330-as, a mardék pedig keskenytörzsű típus.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az első hat hónapban az Airbus 297 repülőgépet adott át, ez 52 százalékkal jobb érték, mint egy évvel ezelőtt, de a járvány előtti, 2019. első félévi 389-től messze elmarad.

A Boeing ezzel szemben inkább a géprendelésekben volt erős, mindent megtett azért, hogy a több mint ezer lemondott Boeing 737 MAX-ra új vevőt találjon.

Júniusban így bekerült a könyvekbe a United 200 darabos MAX-megrendelése, továbbá a FedEx 18 darab 767-est, illetve egy 777F-et kért.

Az év első felében lemondásokkal együtt 267 repülőgépet értékesített a Boeing, az öt, Lufthansa által vásárolt, más által lemondott Dreamliner, illetve a Singapore Airlines 11 darabos 777X-rendelése (módosítás 787-esekről) mellett szélestörzsűt csak áruszállító kivitelben adott el a gyártó.

Az átadások terén a Boeinget több minden hátráltatta, a 787 Dreamliner, illetve a 737 MAX gyártási hibái miatt többször is le kellett állítani mindkét modell üzemeltetőkhöz juttatását.

Emellett Dreamlinerből közel száz, 737 MAX-ból pedig még mindig több száz vár készen arra, hogy megrendelője átvegye.

A Boeing ezekkel együtt júniusban 45, az első félévben pedig 156 repülőgépet adott át üzemeltetésre. A járvány előtti adatokkal nincs sok értelme összevetni, mert a járvány, illetve a 737 MAX tilalma és az átadások leállása torzítja ezt.