Részben pozitív hírek is érkeznek a Boeing 777X-ről: a Singapore Airlines úgy döntött, inkább ez lenne számára megfelelő több Dreamliner helyett, bár a cserével együtt kevesebb példányt és később vesz át.

A Reuters arról számolt be a Singapore Airlines tájékoztatása alapján, hogy 14 darab 787-10-esre vonatkozó szerződésének módosításáról állapodott meg a légitársaság és a Boeing. Helyettük ugyanis 777-9-eseket vesz át a cég, bár kevesebbet, 11 példányt, és azokat is a tervezettnél később.

A pontos dátumot nem közölték, a légitársaság a tájékoztatása szerint a 2026 végéig szóló flottabővítési tervein módosított.

Illusztráció. A légitársaság egy régebbi Boeing 777-200ER gépe. (Fotó: AIRportal.hu)

A Singapore Airlines a Boeing mellett az Airbusszal is megállapodott az új gépek átvételének későbbre halasztásáról, ezzel 2022 végéig 3 milliárd USA-dollárral csökkentené a tőkeköltését.

A szingapúri cégnek még 15 darab Airbus A350-900-asra szóló rendelése van, de arról nem közöltek részleteket, hogy mennyivel tolják el ezek átvételét.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A vezérigazgató közlése szerint a járvány utáni növekedési kilátásokhoz kellett igazítani az új gépek átvételét és a kiadásokat is.

A Singapore Airlines azért is van nehéz helyzetben, mert nincs belföldi járathálózata, kizárólag a nemzetközi utasok piacáról tud bevételhez jutni, és 2024-ig nem várható, hogy ez a szegmens eléri a 2019-es szintet.

A350-900-as a légitársaság színeiben. (Fotó: AIRportal.hu)

A légitársaság a múlt héten arról számolt be, hogy utasforgalma a december 31-én végződött harmadik pénzügyi negyedévében 97 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest.

Bloomberg gazdasági hírügynökség a múlt héten az ügyet ismerő forrásai alapján arról számolt be, hogy az Emirates, a típus indító légitársasága a flotta átalakítása miatt a megrendelt 777X-ek harmada, 30-40 példány helyett inkább 787-10-es Dreamlinereket kérne.

Amint korábban megírtuk, a Boeing arról tájékoztatott, hogy 118 darab 777X-re szóló megrendelést a saját gyakorlata szerint bizonytalannak sorolt be, bár valamilyen szerződés továbbra is van e példányokról. A kötelező érvényű megrendelések száma így 309-ről 191 példányra csökkent a gyártó saját könyvelési technikája szerint.

Fotó: Boeing