A dubaji légi szalonnak is köszönhetően mozgalmas hónapon van túl a két nagy repülőgépgyártó, az Airbus háromszor annyi gépet adott el, mint a Boeing, az átadások azonban továbbra is visszafogottak a járvány előtti szinthez képest.
Mint arról korábban beszámoltunk, az Airbusnak a Wizz Airt is a portfóliójában tudó Indigo Partners hatalmas megrendelést adott le Dubajban, ez a könyvekbe is bekerült, a Wizz Air 102, a Frontier 91, a Volaris 39, a Jetsmart 23 géppel gazdagodik egyelőre.
Emellett az európai gyártó az ITA Airways-nek eladott 7 A220-ast, 11 A321neót és 10 A330neót, az Easyjettel pedig 12 A321neo vételéről állapodott meg.
Összességében novembert 318 gép eladásával zárták, és fontos mérföldkőhöz érkeztek: az A321neóra leadott rendelések száma meghaladta az A320neóét.
A héten egyébként átadják az utolsó A320ceo családba tartozó (régebbi hajtóműtípussal szerelt) gépet, egy A321-est a Deltának.
Az Airbus az év eddigi részében lemondások nélkül 600, azokat is számolva pedig 368 gép eladásánál tart.
A Boeing összesen 109 példányt tudott értékesíteni múlt hónapban, mind 737 MAX: 72-t az Akasa Air, 30-at a 777 Partners kért, egy meg nem nevezett ügyfél pedig 7 példányt vásárolt.
Az év eddigi részében a Boeing lemondások nélkül 829, azokkal együtt számolva 457 gép értékesítését vezette be eddig a könyvekbe.
Átadások terén az Airbus javított az egy hónappal azelőtti teljesítményén, most 57 példányt juttatott az üzemeltetőkhöz. Az idei cél 600 gép, így a gyártónak össze kell kapnia magát, mert ehhez decemberben – ami egyébként mindig erős szokott lenni – 82-t kellene átadnia.
A Boeinget továbbra is sújtja a 787-esek gyártási hibáinak feltérképezése, ezért novemberben sem adtak át egyetlen példányt sem.
Az amerikai gyártó összesen 34 repülőgépet adott át, ebből 29 darab 737 MAX, egy-egy áruszállító 767-es és 747-es a UPS-nek, illetve a Fedexnek, a többi pedig katonai felhasználású volt.
Az év első tizenegy hónapjában a Boeing 302 kereskedelmi és katonai repülőgépet adott át, ennek döntő többsége, 228 darab 737-es volt, ezen kívül hat 747-est, harminc 767-est, mindössze 17 darab 787-est és 22 példányt a 777-esből.