Megkapta az első repülőgépét az Indigo Partners befektetőcéghez tartozó Jetsmart indulás előtt álló argentin leánycége. A szükséges engedélyek megszerzése már folyamatban van, ez után indulhatnak el a diszkont légitársaság első járatai.
A Wizz Air hátteréből ismert amerikai befektetőcsoport, az Indigo Partners minél nagyobb szeletet igyekszik kihasítani magának Dél-Amerikában is a légiközlekedési piacból, illetve a néhány éve formálódó fapados forradalom révén növekvő utasszámból. Ezért, mint megírtuk, Jetsmart néven 2017-ben saját légitársaságot alapított chilei bejegyzéssel.
A diszkont cég az országban megszerzett légi üzemeltetői engedéllyel (AOC) már elindította járatait, azonban lassanként az egész kontinensen terjeszkedik.
Ennek megfelelően az Argentínában bejegyzett Jetsmart-leány december 11-én átrepülte első repülőgépét, az MSN 8599 gyártási számú, LV-HEK lajstromjelet kapott A320-asát a hamburgi Airbus-üzemből a brazíliai Natal Aluizio Alves repülőtérre – írja a CH Aviation.
A most átvett repülőgép az Argentínában már elindított bejegyzési folyamathoz szükséges, a cég az engedélyeket várhatóan 2019 első negyedévében kapja meg.
Az ország addig sem marad fehér folt a légitársaság hálózatában, más országokból, például Chiléből, Peruból és Bolíviából már üzemeltetnek ide menetrend szerinti járatokat.
Diszkont forradalom délen
Dél-Amerikában a világ többi részéhez hasonlóan a közelmúltban tapasztalt változásoknak köszönhetően egyre több ember engedheti meg magának a repülést.
Bár néhány diszkonthoz közelítő cég, például a brazil GOL, már korábban is létezett, ezek nem hozták el az igazi változást úgy, ahogyan most főleg külföldi holdingok próbálják megtenni, szembekerülve a hazai pályán játszó helyi, hagyományos légitársaságokkal.
Utóbbiak közül a Latam ezért már versenybe is szállt, márciusban bejelentették a low-cost leánycégük alapítását, az üzemelés azonban még nem indult el, és egyéb részleteket sem hoztak nyilvánosságra.
A Jetsmart mögött álló Indigo Partners mellett a Norwegian lát még lehetőséget a kontinensen, szintén argentin leányvállalatot alapítva, ennek járatai nemrég indultak el.
A megszokott, rövid- és közepes távú útvonalakon kívül pedig a viszonylag újnak számító, diszkont jegyárakkal működő hosszútávú járatokat is próbálják itt meghonosítani.
Ugyancsak a dél-amerikai folyamatokhoz tartozik, hogy szintén európai gyökerekkel, a Wizz Air és Ryanair egykori szakembereinek támogatásával jött létre és indult el az argentin Flybondi.
Más kontinensekhez képest viszont itt mindenki nehezített pályán játszik, az érzékelhető keresleten kívül semmi nem kedvez az alacsony jegyárak elterjedésének.
Amint arra korábban a latin-amerikai légiszállítási egyesülés (ALTA) vezetője, Luis Felipe de Oliveira is rámutatott, a kontinensen alacsony az átlagkereset, instabilak a fizetőeszközök, emellett pedig kedvezőtlen a szabályozási környezet is.
Ezen kívül vagy teljesen hiányoznak, vagy kevés az alternatív, kisebb forgalmú, alacsonyabb illetékeket és kiszolgálási díjakat alkalmazó repülőtér, ami eaz gyik alapvető feltétel lenne a fapados szektor gyors fellendülésének.