Átadta az Airbus az első olyan A350-est, amelynek pilótafülkéjébe érintőképernyőket szereltek, összesen 20 légitársaság választotta ezt a megoldást.
A gyártó lapunkhoz eljuttatott közleményében azt írta, a francia Thales céggel közösen, kizárólag az A350-esekbe fejlesztett megoldás az üzemeltetés hatékonysága mellett a személyzet interakcióját is javítja, nem mellesleg az információáramlást is segíti.
Az A350-es pilótafülkéjében hat nagy kijelző van, ezek közül három kérhető érintőképernyővel.
Ez a megoldás azonban nem helyettesíti, hanem kiegészíti a mozgatható tálcába épített billentyűzetet, a középkonzolon lévő, a repülésvezérlő (FMS) fölé telepített billentyűzetet és kurzormozgatót.
A China Eastern Airlines lett az első üzemeltető, amely érintőképernyős A350-est kapott, a cég szerdán repülte haza az első példányt. Az Airbus tájékoztatása szerint eddig 20 légitársaság választotta ezzel az opcióval az A350-est, de arról nem adott tájékoztatást, hogy melyek ezek.
Az érintőképernyők a „pinch-zooming” (két ujjal történő közelítés és távolítás) mellett gesztusvezérlést is támogatnak. Nagyban megkönnyítik a pilóták közti kooperációt a felszállás és landolás előtti, az előkészítő eljárások, az adatbevitel, a felszállási teljesítmény kiszámítása, illetve a navigációs diagramok keresése közben.
Az Airbus A350-es pilótafülkéje úgynevezett full-glass cockpit, vagyis lényegében csak digitális kijelzők szolgáltatják a repüléshez szükséges adatokat, analóg műszer nem található a fedélzeten.