A korábban az A320neo családnál jelentkező gond az Airbus A220 és az Embraer E2 család Pratt&Whitney erőforrásait is érinti.

A Pratt & Whitney anyavállalata, az RTX a minap közölte a Flightglobal híre szerint, hogy a Airbus A220-asok PW1500G és az Embraer E2-család PW1900G hajtóműveinél is előfordul, hogy a nagynyomású fokozat turbinatárcsái az előírásoknak nem megfelelőek, szennyezett fémport használtak fel gyártásuknál.

Azt egyelőre nem hozták nyilvánosságra, hogy mindez hány hajtóművet és repülőgépet érint, de a tájékoztatás alapján csak néhány példányt kell leállítani 2024 első felében, az év végére pedig nagy mértékben csökken majd a probléma által érintett gépek száma.

A vállalat álláspontja szerint az A320neo családdal ellentétben csak kisebb számban lesz szükséges soron kívüli vizsgálat a világon forgalomban lévő mintegy 250 A220-as és 100 E2-es esetében, a szükséges ellenőrzések nagy része pedig elvégezhető az üzemeltetők előre tervezett karbantartási ütemterve részeként.

Forrás: Embraer

A korai változatú hajtóművek egyes alkatrészeire élettartam-korlátozás, a jelenleg is gyártásban lévő konfiguráció esetében pedig 5000 ciklusnál felülvizsgálat előírását tervezi a gyártó, amelyre a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) várhatóan légialkalmassági direktíva kiadásával kötelezi majd az üzemeltetőket.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Amint korábban megírtuk, az A320neo családnál ennél rosszabb a helyzet, a gyártási hiba miatt 1200 darab PW1100G-t kell visszahívni ellenőrzésre a jövő év végéig, és szükség esetén a hajtómű teljes szétszerelésével járó, hónapokig tartó alkatrészcserére. A folyamatot hátráltatja az ilyen szintű javításokra képes szervizek és szakemberek korlátozott száma, valamint a pótalkatrész-ellátás terén mutatkozó probléma is.

A szennyezett fémpor által okozott gyártási hiba a típuscsalád régebbi generációján dolgozó International Aero Engines (IAE) V2500-as hajtóművet is érinti (a vállalkozásban a Pratt is résztulajdonos), ám csak mintegy 100 erőforrás esetében lesz szükség nem tervezett beavatkozásra, emellett bőven rendelkezésre áll cserehajtómű is.

Fotó: AIRportal.hu