Megkezdte az Air France-KLM csoport a hosszútávú flotta optimalizálását, ennek részeként a KLM-nek szánt A350-esek az Air France-nál, a franciák Dreamlinerei pedig a holland királyi légitársaságnál kötnek ki.
A cégcsoport lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint ez az első lépés a két társaság flottája összehangolásának, és nem érinti az Air France egyelőre vizsgálat alatt lévő újabb beszerzését.
A döntés értelmében a 2021-2023 közti időszakban az Air France fennmaradó 6 darab Boeing 787-9-es Dreamlinerét a KLM veszi át, a KLM-nek szánt hét Airbus A350-es pedig a franciák kezelésébe kerül.
A jelenleg 9 darab Boeing 787-9-es Dreamlinert üzemeltető Air France már csak egy ilyen gépet vesz át jövő májusban, így a flotta 10 darabosra bővül. Ezután csak A350-esek érkeznek a szélestörzsű flottába, így a teljes rendelésállomány 20-ról 27 példányra bővül.
A KLM jelenleg 13 darab 9-es Dreamlinert üzemeltet, az első 10-est szombaton vette volna át a cég, de a charlestone-i gyárban megcsúsztak, így a 100 éves születésnapját ünneplő légitársaság kénytelen az új gép nélkül elindítani a programsorozatot.
A hollandok Dreamliner flottája a tervek szerint 21 darabosra bővül 2020 végére, és további 6 példány érkezik majd, amelyeket az Air France üzemeltetett volna, de végül Amszterdamba kerülnek.
Arról már tavaly is szó esett, hogy a KLM szeretné megúszni az A350-esek üzemeltetését, Pieter Elbers, a KLM vezérigazgatója a nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) Szöulban tartott éves közgyűlésének egyik panelbeszélgetésén meg is jegyezte, hogy alapvetően egyféle típust szeretnének megtartani a hosszútávú flottában, bár konkrét gyártót nem nevezett meg.
Az Air France-KLM holding még 2013-ban rendelt 25 darab A350-est, és további 25-re szerzett opciót.