Az Airbus A220-as után a Pratt & Whitney áttételes hajtóműveinek az Embraer E195-E2-eseken dolgozó változatán is módosítani kell a vezérlőszoftvert, de áttervezésről egyelőre nincs szó.
A Flightglobal cikke szerint a brazil légügyi hatóság (ANAC) az Embraer E195-E2-esek Pratt & Whitney PW1900G típusú hajtóműveivel kapcsolatban szoftverfrissítést írt elő, mivel korábban az Airbus A220-ason használt 1500G variánsoknál repedéseket észleltek a ventilátorfokozat lapátjainál.
Mint ismert, az A220-asoknál több probléma is felmerült: 2019-ben a Swiss három, 2020-ban pedig az Air Baltic egy Airbus A220-asával is kényszerleszállást kellett végrehajtani, miután egy-egy hajtóművükben súlyos sérülés keletkezett.
A hibát először szoftverfrissítéssel próbálták orvosolni, de a közelmúltban kiderült, hogy át kell tervezni az 1500G típus bizonyos részeit, mert az alacsony nyomású kompresszor első és harmadik fokozata, valamint a sűrített levegő elvezetésének nyílása vibrációt okoz, ez tehető felelőssé a korábban tapasztalt lapáttörésekért.
Az Embraer E195-E2-esen használt 1900G-nél ilyen komolyabb módosításról egyelőre nincs szó, a hatóság most csak szoftverfrissítést írt elő, amelynek célja, hogy megváltoztassa az áramlást, ezzel elkerülhető a rezonancia kialakulása.
Korábban a légitársaságokat arra kérték, hogy 33 ezer láb magasság fölött repülve csökkentsék a hajtóművek teljesítményét, ez tavaly július óta van érvényben.
A most elrendelt frissítéssel ez kiváltható, az üzemeltetőknek egy évük van a feladat elvégzésére. Azt azonban az ANAC nem zárta ki, hogy a vizsgálatok előrehaladtával újabb kötelező módosításokat kelljen végrehajtani a hajtóművön.