A légiközlekedési iparág 2050-re kitűzött nettó karbonsemlegessége eléréséhez egy új repülőgépcsalád terveit mutatta be a brazil gyártó.
Az Energia elnevezésű projektben az Embraer maximum 50 utas szállítására alkalmas, fenntarthatóan működő koncepciótípusokat vizsgál. A gyártó egyetemek nemzetközi konzorciumával, repülési kutatóintézetekkel, kis- és közepes vállalatokkal lépett partnerségre ehhez.

Az Energia típuscsalád négy verzióból áll, ezek különböző méretűek, más-más hajtómű-technológiával és meghajtással működnének, a projekt során a technikai megvalósíthatóság mellett a koncepciók piaci-gazdasági életképességét is vizsgálják.
Az Energia Hybrid (E9-HE) típus hibrid-elektromos meghajtással akár 90 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátással 9 utas szállítására alkalmas, a géptörzs hátsó részére felszerelt hajtóművekkel rendelkezik, és 2030-ra állna majd technológiailag készen.

Az Energia Electric (E9-FE) teljesen elektromos meghajtású gépként zéró szén-dioxid-kibocsátással üzemelne 2035-től, szintén 9 utas szállítására volna képes, a függőleges vezérsík tetején elhelyezett két, egymással ellentétes irányban forgó légcsavar hajtja.

Az Energia H2 Fuel Cell (E19-H2FC) jelű koncepció-repülőgép technológiailag szintén 2035-re állhat készen, hidrogén-elektromos meghajtással működne, és 19 utas szállítására lenne képes, a törzs hátulján elhelyezett két elektromos hajtómű által meghajtott légcsavarral.

A 2040-re jósolt Energia H2 Gas Turbine (E50-H2GT) típust a 35-50 utas szállítására képes szegmensben, sugárhajtású hajtóművekkel tervezi a gyártó, amelyek képesek hidrogénnel, fenntartható/alternatív (SAF) és hagyományos repülőgép-üzemanyaggal is működni.

Az Embraer az Energia-projekt mellett azon dolgozik, hogy az összes típusa kompatibilissé váljon 2030-ig a környezetbarát üzemeléssel.
Az alkalmazott sárkányszerkezetek aerodinamikai kialakítása és a különféle hajtómű-technológiák mind azt szolgálják, hogy 2030-tól a kibocsátást 50 százalékkal mérsékeljék, amely kulcsfoltosságú lépés az iparág nettó karbonsemlegességének 2050-re történő elérésében.
Amint korábban megírtuk, a brazil gyártó folytatja az új generációs, turbólégcsavaros, akár 150 utas szállítására képes típusának fejlesztését is, amely még a hagyományos hajtóművekkel működne, de tisztán fenntartható üzemenyagokkal (SAF) is üzemelhet majd.
