Az Egyesült Államok közlekedési minisztériuma szerint a Szövetségi Légügyi Hivatalnak (FAA) vissza kell szereznie a repülőgépek engedélyeztetésével kapcsolatban az emberek bizalmát.
A Reuters hírügynökség szerint erről a minisztérium egyik felügyelője írt egy jelentésben. Az eddig megszokott folyamat az volt, hogy az FAA egyes engedélyeztetési eljárásokat magukhoz a gyártóhoz delegált, ahogy a Boeing 737 MAX-nál is, de a gép hibái miatt két balesetben 346 ember életét vesztette.
A jelentés nyilvánosságra kerülése előtt a Reuters betekinthetett az iratokba, amelyekben az áll, hogy az FAA-nek nagy kihívás lesz olyan felügyeleti rendszer bevezetése, amely a legszigorúbb követelményeket támasztja a gyártókkal szemben. A jelentés szerint az FAA 2020-tól egy olyan rendszer bevezetését kezdheti el, amely az eddigi felügyeleti folyamatokat teljesen más megközelítéssel kezeli.
Az új ellenőrzési folyamatnak képesnek kell lennie arra, hogy felismerje a kritikus rendszerelemeket és új vizsgálati kritériumokat kell felállítania. De ez önagában még nem hozhat jelentős változást, a menedzsment folyamatos figyelmére van szükség ahhoz, hogy kiszűrjék és javítsák a kritikus hibákat.
Részletek azonban egyelőre nem ismertek, és a hírügynökség megkeresésére a hatóság egyelőre nem válaszolt.
A napokban hozták nyilvánosságra Elaine Chao közlekedési miniszter FAA-vezérnek írt augusztusi feljegyzését, amelyben a tárcavezető a hatóság eljárásaival kapcsolatban azt mondta, kérdéseket vet fel az általános eljárásrend, illetve az, hogy a hatóság vezetősége mennyire volt fogékony a kritikus visszajelzésekkel kapcsolatban. Chao akkor cselekvésre szólította fel Steve Dickinson FAA-vezért.
Kedden Dickinson azt mondta, hogy a hatóságnak és a repülőgépgyártóknak részletesebben kell vizsgálnia a pilóták és a gépek közti kapcsolatot, mindkét félnek javítania kell a folyamatot, hogy a jóváhagyás során megfelelő legyen a kommunikáció a felek között.
Mint arról a Seattle Times korábban beszámolt, az FAA több, a 737 MAX-szal kapcsolatos engedélyeztetési eljárást is a Boeinghez delegált, köztük az MCAS nevű átesésvédelmi rendszerét is, amelynek jelentős szerepe volt a Lion Air és az Ethiopian egy-egy gépének lezuhanásában. A kongresszus jelenleg is vizsgálja ennek a részleteit.