Azonnali átvizsgálást hajt végre teljes Airbus A220-as flottáján a Swiss a sorozatos hajtóműhibák miatt, emiatt járattörlésekre kell számítani a légitársaság Európán belüli hálózatában.
Az Aviation Safety Network beszámolója szerint négy hónapon belül harmadszorra hibásodott meg a svájci légitársaság valamelyik A220-asán a Pratt and Whitney PW1500G típusú hajtómű, mindhárom esetben a levegőben le is kellett állítani az adott egységet.
A korábbi, augusztusi illetve szeptemberi meghibásodásokról lapunk is beszámolt, ezek bár a fedélzeten tartózkodók biztonságát nem veszélyeztették, a svájci légitársaság szerint a sorozatos hibák nagyobb problémára utalnak, mint eddig sejteni lehetett. A harmadik esemény október 15-én történt, a HB-JCC lajstromjelű A220-300-as délelőtti, London–Genf járat teljesítése közben szakította meg útját a párizsi CDG-reptéren.
A Swiss ezért soron kívüli és azonnali átvizsgálást rendelt el a teljes Airbus A220-as flottájára.
Emiatt a cég hálózatában járattörlésekre kell számítani,a cég az összes, a típuscsaládba tartozó repülőgépét átvizsgálja és csak azt követően állhatnak ismét forgalomba, hogyha az átvizsgálások során nem fedeztek fel hibát. A teljes folyamat gépenként mindössze 4-5 munkaórát vesz igénybe.
Frissítés: A légitársaság kedd este azt közölte, hogy az első gépeken már el is végezték az ellenőrzést és azok visszatérhettek a forgalomba, szerdán a légitársaság A220-flottájából már több mint tíz gép teljesített járatokat.
Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) már szeptember elején rendkívüli légialkalmassági direktívát adott ki a PW1500G és 1900G hajtóművekre, a más légitársaságoknál is előfordult útközben szükséges leállítást eredményező esetek miatt.
A hivatal szerint a probléma gyökere az olajellátó vezeték és az olajhűtő csatlakozásánál található alkatrész, amelynek meghibásodása szivárgást, ezen keresztül alacsony olajnyomást idézhet elő. A szeptemberi direktíva életbe lépése után 300 cikluson belül kell minden A220-ason végrehajtani a vizsgálatot.
A légitársaság ugyanakkor más alkatrész hibás működésére is gyanakszik, szerintük a hajtómű első fokozatában található alacsony nyomású kompresszorban lévő tárcsa mozdulhat el a helyéről, károsítva ezzel a körülötte lévő részegységeket.
A forgalomból kieső gépek miatt törölt járatokról, valamint az átfoglalásra és visszatérítésre vonatkozó lehetőségekről a légitársaság weboldalán tájékozódhatnak az utasok.