A koronavírus-járvány által a légiközlekedésben okozott globális krízis következtében a British Airways vezetése úgy döntött, hogy a cég kivonja összes Boeing 747-400-as repülőgépét.
A brit légitársaság vezetése a dolgozókat egy belső levélben tájékoztatta arról, hogy
a pandémia miatt ideiglenesen leállított 28 darab Boeing 747-400-as repülőgép már nem tér vissza a kereskedelmi forgalomba.
A járvány következtében a légiközlekedésben kialakult új gazdasági környezetben az utasok és dolgozók körében is rendkívül népszerű Boeing 747-esek „egy másik korszak repülőgépeinek” számítanak, a nagyobb üzemanyag-fogyasztásuk és a magasabb karbantartási költségeik miatt már nem fenntarthatók.
A hosszútávú útvonalakon történő repülés iránti kereslet leghamarabb 2023-ban tér vissza a tavalyi szintre a meghatározó iparági szervezetek szerint
– szerepel a cégvezetés javaslatának indoklásában.
A British Airways eredetileg úgy tervezte, hogy 2024-ig üzemelteti az Egek Királynőjének is becézett, ikonikus négyhajtóműves típust, a meglévő repülőgépek fedélzetét nemrégiben jelentős beruházással újították fel és modernizálták.
A jelentősen és tartósan lecsökkent kereslet miatt azonban a hosszútávú útvonalakon az új generációs kéthajtóműves szélestörzsű repülőgépek, a Boeing 787 Dreamlinerek és az Airbus A350-esek repülnek a jövőben, ez hozzásegíti a légitársaságot, hogy 2050-re elérje a nettó zéró szén-dioxid kibocsátási célt.
A British Airways (pontosabban egyik elődje, a BOAC) 1971-ben állította forgalomba első Boeing 747-esét, egy -100-as változatot, később -300-asok is repültek nála, a jelenleg használt 747-400-asokból 1989-ben érkezett meg az első, 1999-ben pedig az utolsó példány a flottába. A légitársaság a mintegy 50 év alatt összesen 105 példányt üzemeltetett a típusból.
Tavaly a légitársaság három Boeing 747-esét festette át három különböző kort idéző retró festésbe.
A pandémia következtében korábban a KLM és a Qantas is bejelentette, hogy az eredeti terveknél hamarabb válik meg a típus utolsó példányaitól.