Hét Boeing 787-9, valamint három Boeing 777F és hét Boeing 777-8F cargo-repülőgép megrendeléséről döntött a Lufthansa-csoport igazgatósága, emellett még két Boeing 777F 2024-ig szóló lízingjét meghosszabbítja a német légitársaság.
A hét Boeing 787-9 Dreamliner utasszállító repülőgép a csoport által megrendelt 20 darab Boeing 777-9-es forgalomba állításának csúszása miatt kieső kapacitást tölti majd be.
Az érintett repülőgépeket más légitársaságok számára gyártotta a Boeing, a Lufthansa a késés miatti kompenzációként jelentős árengedménnyel – bár ezt sem a gyártó, sem a légitársaság közleménye nem részletezi – kapja ezeket 2025-ben és 26-ban.
Emellett a csoport által korábban megrendelt Boeing 787-9-esek átadásainak egy részét 2023-ra és 24-re előrehozzák.
A Lufthansa-csoport Dreamliner-megrendeléseinek száma a mostani megállapodással 32 példányra bővül.
A Lufthansa-csoport áruszállító divíziója a keresletnövekedés miatt a korábbi rendeléseken felül még három Boeing 777F áruszállítót rendelt, ezek közül az első már forgalomba állt egy másik légitársaságnál, de átkerül a német légicéghez, a másik kettő vadonatúj lesz. Emellett még két Boeing 777F 2024-ig szóló lízingjét meghosszabbítja a német légitársaság.
A vállalat hét példányt rendelt az új generációs hajtóművekkel és kompozit szárnyakkal kifejlesztendő Boeing 777-8F áruszállítókból, amelynek első európai megrendelője és várhatóan első európai üzemeltetője lesz. Az első példány átadását 2027-re ígéri az amerikai gyártó.
A 777-8F típus programjának bejelentése óta eddig összesen 34 példányra szerzett megrendelést a Boeing.
Amint korábban megírtuk, a Lufthansa a kereslet felfutása esetén a szükséges kapacitást az Airbus A340-300-asok eredetileg tervezettnél későbbi kivonásával, vagy akár a járvány idején leállított, de végül újra forgalomba állított A340-600-asok flottában tartásával tervezte pótolni, de végső esetben az A380-asok újraaktiválása is szerepelt a lehetőségek között.
A német aero.de portál a napokban arról írt, hogy meg nem erősített értesülések szerint felvetődött: a Lufthansa az Aeroflot szankciók, illetve a Qatar Airways festési hibák miatt át nem vett vagy lemondott Airbus A350-900-asait és -1000-eseit venné át, részben a régebbi Airbus-szélestörzsűek, részben a késésben lévő Boeing 777-9-esek pótlására.