Ellentétben a hírekkel, a Hawaiian Airlines azt nyilatkozta, hogy nem törölte az A330-800-asokra szóló megrendelését. Ugyanakkor megerősítette a cég, hogy folyamatosan tárgyalnak mind az Airbusszal, mind a Boeinggel a flotta fejlesztéséről.
Nincs napirenden a hat darab Airbus A330-800-asra szóló megrendelés törlése, a szerződés érvényben van – reagált a napokban érkezett hírre a Hawaiian Airlines a flightglobal.com cikke szerint. Mint megírtuk, iparági források szerint a légitársaság dobja az A330neo-t, és helyettük Boeing 787-9-eseket fog rendelni.
A légitársaság elárulta, hogy folyamatosan tárgyal mind az Airbusszal, mind a Boeinggel a flotta fejlesztéséről, és ha véget érnek a tárgyalások, bejelentést fognak tenni.
Az A330-800-as két osztályos, standard elrendezésben 257 utas szállítására alkalmas, a Boeing 787-9-es ennél nagyobb, mintegy 290 ülőhelyes, emellett a hatótávja is több az előbbiénél, így nem feleltethetők meg egymásnak egy az egyben.
A minden bizonnyal nem megvalósuló A350-800-asról 2014-ben az A330-800-asra váltó Hawaiian vezetője tavaly ősszel már nyilatkozott arról, hogy a 787-esnk komoly szerepe lehetne a légitársaságnál. Ugyanakkor méltatta az A330-ast és az A350-est is.
Amint a cikk emlékeztet rá, évekkel ezelőtt a Hawaiian csak az Egyesült Államok kontinentális területeire közlekedtetett hosszú távú járatokat, manapság azonban már Ausztráliába, Japánba, Kínába is üzemel. Így a hatótáv és a teljesítmény kérdése jóval hangsúlyosabb a flottapolitikájának jövőjében, mind régebben.
A 787-es jóval nagyobb teljesítménye lehetővé tenné a légitársaság számára az eddigeknél is hosszabb járatok indítását.
A rangos Leeham szakmai portál értesülése szerint pedig a Boeing jelentős kedvezménnyel, a gyártási költségét megközelítő vételárral csábítja a Hawaiiant. A nagy Delta-megrendelés után a Bombardier-t dömpingárral vádoló Boeing esetében ez legalábbis különös.