A Lufthansa Cargo 777-esei után a Swiss hasonló gépei is megkapják azt a speciális fóliát, amely csökkenti a légellenállást.
A svájci légitársaság a saját blogán írt arról, hogy az utasszállító légitársaságok közül a világon elsőként kezdik el használni a különleges bevonatot.
A Lufthansa Technik és a német BASF vegyipari cég által kifejlesztett anyaggal bevont Boeing 777-300ER-ek így éves szinten 4800 tonna kerozint spórolnak meg, és 15 ezer tonnával kevesebb szén-dioxiddal terhelik a környezetet.
Ennyi káros anyagot a Swiss szerint 87 Zürich-Mumbai járat bocsátana ki.
Tizenkét repülőgép törzse és hajtóműgondolája kapja meg a bevonatot, összesen 11 400 négyzetméternyi fóliát használnak majd el. A munkálatok az év második felétől kezdődnek, a 777-esek tervezett időszakos karbantartásakor végzik el.
A különleges réteg az Aeroshark elnevezést kapta, mivel a cápák bőrének felületét utánozza.
Ötven mikrométeres barázdák helyezkednek el benne, ezeknek köszönhetően a repülőgép fogyasztása és károsanyag-kibocsátása 1 százalékkal csökkenthető.
Mint korábban már megírtuk, régóta folynak kísérletek ilyesmivel, hiszen több évtizedes megfigyelés, hogy a cápa rendkívül alacsony közegellenállásában fontos szerepet játszik a kültakarója. Először, 2021-ben a Lufthansa Cargo Boeing 777F repülőgépeit látták el a légellenállást és így a fogyasztást, valamint a károsanyag-kibocsátást jelentősen csökkentő bevonattal.