Címke: Airbus A330-900neo
Több mint 180 neót és XLR-t adott el az Airbus a show harmadik napján
Ötven Airbus A321XLR-t rendelt az American Airlines és ugyancsak ötvenet az Indigo Partners, amelyből húsz példányt állít forgalomba a Wizz Air 2023-tól, a Boeing pedig 12 darab 777-est értékesített a Paris Air Show harmadik napján. Összefoglaló.
Csendes kezdés utáni izgalmak a Paris Air Show második napján
Nagyobb aktivitás volt tapasztalható az üzletkötések terén a show második napján, a Boeing 35 Dreamliner mellett meglepetésre a délutáni órákban 200 737 MAX megrendeléséről írt alá szándéknyilatkozatot az IAG-csoporttal, de a kisebb gyártók is aktívak voltak. Összefoglaló.
Bemutatta az Airbus az Air Asia első A330-900neo gépét
A párizsi légiszalon első napján mutatta be az Air Asia low-cost légitársaság thaiföldi leányvállalata a csoport elsőként forgalomba álló Airbus A330-900neo új generációs szélestörzsűjét.
Az A321XLR bejelentésével és több mint 100 gép eladásával indított az Airbus Párizsban
Június 17-én, hétfőn reggel megnyitotta kapuit a Paris Air Show, az Airbus elindította a 8700 km-es hatótávú A321XLR programját, és több mint száz repülőgép eladását is bejelentette, a Boeingnél azonban csendesen kezdődött a légiszalon. Az első nap összefoglalója.
Újabb járatokat indít az Egyesült Államokba a TAP
Bővít a TAP az Egyesült Államok felé: a portugál légitársaság június elején már megnyitott egy útvonalat, a hónap közepétől pedig két további városba indít járatokat.
Átvette első Airbus A330-900neo repülőgépét a Delta
Az atlantai bázisú óriás-légitársaság összesen 35 példányt rendelt az A330-as nagyobb befogadóképességű, új generációs hajtóművekkel felszerelt változatából, amelyekkel a kiöregedő Boeing 767-eseit váltja le.
Eltűntek a 10-es Dreamlinerek az Emirates bevásárlólistájáról
Eltűntek a 10-es Dreamlinerre leadott rendelések az Emirates jövőbeni flottaterveiből és a gépek a Boeing könyveiben sem látszanak.
Átvette első A330neo gépét az Azul, repült a Delta első példánya
Átvette első Airbus A330neo repülőgépét az Azul Linhas Aéreas, a napokban a Delta Airlines első A330neója is végrehajtotta tesztrepülését.
Átvette első Airbus A330neo gépét az Air Mauritius
Átvette első Airbus A330-900neo repülőgépét az Air Mauritius, a repülőgépet az ALC lízingcégen keresztül finanszírozza a légitársaság.
Átadta az Airbus az első afrikai A330neo-t
Átvette első Airbus A330-900neo repülőgépét az Air Senegal , ezzel a légitársaság lett az új generációs hajtóművekkel felszerelt szélestörzsű típus első afrikai üzemeltetője.
Kínában is gyártana A330neókat az Airbus
Kínában is gyártana A330neókat az Airbus, hogy kedvezőbb helyzetbe kerüljön a helyi légitársaságoknál.
Elhalasztották a Wow Air eladását
Március végéig kitolták a nemrég lejárt határidőt, ameddig a Wizz hátteréből is ismert befektetők bevásárolják magukat az izlandi fapadosba, az okok között lehet a visszamondott A330-asok lízingje körüli vita.
2021-ben vége az A380-as gyártásnak, A330neo és A350 üzemeltető lesz az Emirates
Összesen hetven darab Airbus A350-es és A330neo repülőgépet rendelt az Emirates, 39 darab A380-asra szóló meglévő rendelése helyett, az Airbus 2021-ben leállítja az óriásgép gyártását.
Még távolabb repülhet az A330neo a kitérő repterektől
Megkapta a 180 percnél nagyobb ETOPS-engedélyt az új típusváltozat, a jelek szerint tehát ennek új generációs Rolls-Royce hajtóműveivel egyelőre nincs gond.
Így készült az első afrikai A330neo festése
Elkészült az egyetlen afrikai üzemeltető, az Air Senegal színeire festett új generációs A330-as.
Megfelezi a flottáját a bajban lévő izlandi Wow Air
A pénzügyi nehézségekkel küzdő fapados kivonja a megmaradt A330-asa mellett több A321-esét is, a húszból tizenegy repülőgépe marad, és nem kéri a lízingelni tervezett A330neókat sem.
Négy A330-900neót rendelt a libanoni MEA
A légitársaság átfogó flottamegújítási programja részeként rendelte meg az új generációs Airbus-szélestörzsűeket, és még két példányra opciós szerződést is kötött.
Átadta az A330-900neo első példányát az Airbus
Az új generációs hajtóművekkel felszerelt, közepes méretű, szélestörzsű típus első példányát a TAP Air Portugal légitársaság állítja kereskedelmi forgalomba.
Megkapta a 180 perces ETOPS engedélyt az A330neo
A Rolls-Royce Trent 7000 típusú hajtóművekkel felszerelt A330-900neo számára 180 perces ETOPS-ot adott ki az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA), azonban az engedély csak az 500 ciklusnál kevesebbet teljesített hajtóművekre érvényes.
A321neókat kérhet az Air Asia X több A330neo helyett
Módosíthatja az Airbusszal kötött szándéknyilatkozatát a hosszú távú fapados járatokat üzemeltető ázsiai légitársaság, egyre inkább hajlanak az A321neók felé, de nem zárták ki Boeing 787-esek rendelését sem.
Eddigi teljesítményéhez képest jól fogyott az A330neo októberben
Tíz A330-900neót adott el az Airbus októberben egy meg nem nevezett vevőnek, a Kuwait Airways nyolc A330-800neo rendelésével együtt ez biztató eredmény az eddigi teljesítményéhez viszonyítva. A típus forgalomba állítása egyelőre még várat magára.
Egyre közelebb a szűzrepüléshez az A330-800neo
Felszerelték a hatóműveket a kisebbik A330neo első példányára, amit az Airbus mihamarabb a levegőbe szeretné emelni, de egyelőre - feltehetően az FAA jóváhagyásának hiányában - a nagyobb A330-900neo változat forgalomba állításának dátuma sincs kijelölve.
Megkapta az EASA légialkalmassági engedélyt az Airbus A330-900neo
Egy évvel az első felszállást követően megkapta az Európai Repülésbiztonsági Ügynökségtől (EASA) a légialkalmassági engedélyt az Airbus A330-900neo, így minden akadály elhárult az első gép átadása elől.
Érdekli a nagy hatótávú A321LR az Air Asia X-et
Újabb légitársaság közölte, hogy lát fantáziát az A321LR-ben, az Air Asia holding hosszútávú járatokat üzemeltető részlege gondolkodik azon, hogy rendel a típusváltozatból.
Újabb Airbus A330neo vevő tűnt fel az Airbusnál
Újabb vevő tűnt fel Toulouse-ban, aki Airbus A330neókat rendelt. A szingapúri BOC Aviation a Lion Air számára vásárolt be az európai gyártó új szélestörzsűjéből