sustainable aviation fuel (SAF)
Címke: fenntartható repülőgép üzemanyag (SAF)
Fenntartható üzemanyagot fejlesztő cégbe fektet a Wizz Air
A légitársaság első, saját tőkés befektetésével szeretné biztosítani az Egyesült Királyságban üzemelő repülőgépei számára az alternatív kerozint.
Veszélyben van az EU légiközlekedési piacának versenyképessége
Súlyos kritikát fogalmaztak meg Európa meghatározó légitársaságainak vezetői az iparág fejlődését hátráltató és versenyképességét rontó tényezők, valamint az uniós reformok elmaradása miatt az Airlines for Europe csúcstalálkozóján.
A bővülés és a fenntarthatóság állt az arab légiközlekedési csúcs fókuszában
Az immár 10. alkalommal megrendezett, idei Arab Aviation Summit legfontosabb témája a légiközlekedés erősödő visszaépülése és a környezetvédelem volt.
Kizárólag fenntartható üzemanyaggal repült egy A321neo
Először emelkedett levegőbe az Airbus keskenytörzsű családjának tagja úgy, hogy mindkét hajtóművét csak fenntartható forrásból előállított üzemanyaggal (SAF) táplálták.
Átvette első A321neo gépét az Egyptair
A gyártó hamburgi üzemében az egyiptomi nemzeti légitársaság átvette első Airbus A321neóját, ezzel a típus első afrikai üzemeltetőjévé is vált.
Évente 36 ezer tonna fenntartható üzemanyagot vásárolhat a Wizz Air
A megkötött szerződésük szerint 2025-től a Neste is kiszolgálja biokerozinnal a Wizz Air európai hálózatát.
Fenntartható üzemanyaggal tesztelte egyik Boeing 777-esét az Emirates
A dubaji légitársaság földi tesztet hajtott végre egy Boeing 777-300ER repülőgép GE90 típusú hajtóművével, amelyet kizárólag fenntartható üzemanyag táplált, a következő lépésben egy próbarepülést is terveznek.
Bemutatta nulla kibocsátású repülőgépeinek terveit az Embraer
A brazil gyártó Energia-projektje a 19-30 utast szállító, hibrid-elektromos és hidrogén-elektromos meghajtású tervekre fókuszál.
Az OMV-től vesz fenntartható üzemanyagot a Wizz Air
A Wizz Air megállapodott a OMV-vel arról, hogy 2023 és 2030 közt 185 000 tonna mennyiségig vásárolhat fenntartható forrásból előállított repülőgép-üzemanyagot (SAF) az olajvállalattól.
Fenntartható repülőgép-üzemanyagra kötött szerződést az Air France-KLM
A légitársasági csoport 2030-ra kerozinigényének 10 százalékát fenntartható üzemanyaggal elégíti ki, e célból leszerződött a Neste és DG Fuels vállalatokkal összesen 1,6 millió tonnára.
Megkapta európai tanúsítását a Rolls-Royce Pearl 700 hajtómű
A Gulfstream G700 és G800 típusok erőforrása sikeresen teljesített az előírt teszteket, ezzel a Rolls-Royce gyártmánya megszerezte az EASA tanúsítványát.
Újabb amerikai légitársaság száll be hidrogén-elektromos hajtást fejlesztő cégbe
Az American Airlines is elköteleződött a Zero Avia regionális típusokba szánt rendszere mellett.
A fenntartható repülőgép-üzemanyagok használatát szorgalmazza az EP
Az Európai Parlament (EP) csütörtöki állásfoglalásában azt szorgalmazza, hogy az EU-s légitársaságok nagyobb arányban használjanak fenntartható forrásból származó repülőgép-üzemanyagokat.
Megengedőbb kibocsátási szabályokért lobbiznak a légitársaságok
Nyilvánosan a klímacélok támogatásáról beszélnek az európai légitársaságok, de hírek szerint a háttérben például az Air France-KLM és az IAG is lazább előírásokért lobbizik.
Először repült kizárólag alternatív üzemanyaggal H225-ös helikopter
Az Airbus Helicopters H225-öse úgy hajtott végre tesztutat, hogy mindkét Safran Makila 2 hajtóművét csak fenntartható forrásból származó üzemanyaggal (SAF) táplálták.
Új generációs típusváltozat fejlesztésébe kezd az ATR
Regionális turbólégcsavaros típuscsaládja gazdaságosabb és környezetkímélőbb változatának fejlesztését jelentette be a francia-olasz gyártó: az EVO munkanevű változat hivatalos programindítása jövőre, forgalomba állítása 2030-ra várható.
A bioüzemanyagokat hirdeti a legújabb Turkish-logojet
Egyik Airbus A321-esének törzsén helyezett el hatalmas zöld mintát a Turkish Airlines, ezzel kívánja felhívni a figyelmet fenntarthatósági törekvéseire és az alternatív üzemanyagok használatára.
Az A380-as prototípusán teszteli a fenntartható üzemanyagot az Airbus
Végrehajtotta első olyan felszállását az MSN001-es gyártási számú gép, amelynek egyik Rolls-Royce Trent 900-as hajtóművét kizárólag fenntartható forrásból előállított repülőgép-üzemanyaggal (SAF) táplálták.
Négy lépéssel érné el 2050-re a karbonsemlegességet a Ryanair
Európa legnagyobb fapadosa a többieket követve elsősorban fenntartható kerozin használatával és flottája frissítésével igyekszik elérni, hogy még inkább környezetbarát módon működjön.
Tisztán alternatív üzemanyaggal is működik az A320neók továbbfejlesztett hajtóműve
Sikeresnek minősítette a Pratt & Whitney a GTF Advantage hajtómű hígítás nélkül fenntartható forrásból előállított üzemanyaggal (SAF) végrehajtott tesztjeit.
Napenergiával készülő fenntartható kerozint vásárol a Swiss
A svájci nemzeti légitársaság jövőre már olyan fenntartható repülőgép-üzemanyagot is vásárol majd, amely napenergia és a légkörből kivont szén-dioxid felhasználásával készül.
Már a fedélzeten is megváltható a Lufthansa-járatok karbonlábnyoma
Eddig csak a foglaláskor, mostantól viszont bizonyos esetekben a fedélzeti szórakoztató rendszeren keresztül is kompenzálhatják az utasok a járatuk karbonkibocsátását némi pénzzel.
Fenntartható kerozinnal teljesített teszteket egy ATR 72-600-as
Az Airbus leányvállata a népszerű regionális típus egy példányának egyik hajtóművébe kizárólag fenntartható forrásból származó repülőgép-üzemanyagot (SAF) töltött, amelyet használt sütőolajból állítottak elő.
Több légitársaság és repülőtér is tiltakozik az unió kerozinadóról szóló terve miatt
Az EU jelentős iparági szereplőinek új szövetsége szerint az unió környezetvédelmi javaslatai versenyhátrányba hozzák őket az unión kívüliekkel szemben.
Zöldebb és drágább mostantól az összes Amszterdamból induló KLM-járat
A légitársaság a bázisáról felszálló gépekbe legalább fél százalék arányban fenntartható kerozint tölt mostantól, ami plusz 1-12 euróba kerül az utasoknak.