Címke: gazdasági szankciók
Forgalomba állt az orosz Sky Gates első Il-96-400T áruszállítója
A 14 éves, négyhajtóműves, szélestörzsű áruszállító repülőgépet több éves tárolást követően helyezte újra üzembe a Red Wings Airlineshoz tartozó légitársaság.
Iljusin Il-96-ossal indulhat újra az Air Bridge Cargo
A korábban Boeing 747-es és 777-es áruszállítókat üzemeltető orosz cég flottájába egy Iljusin Il-96-400T került, amely már meg is kapta a légitársaság jellegzetes festését.
Megkapta a jóváhagyást az orosz hajtóművekkel és szárnyakkal szerelt MSz-21-es
A teljesen oroszosított változat pedig 2024-ben állhat forgalomba.
Kannibalizálják a nyugati repülőgépeket az orosz légitársaságok
A cégek megkezdték a nyugati gyártású alkatrészek és részegységek kiszerelését egyes repülőgépeikből, jöhetnek a másolt alkatrészek, valamint körvonalazódik az együttműködés Iránnal is.
Hatályba lépett az orosz repülőgépek regisztrációjáról szóló orosz törvény
Az új jogszabály lehetővé teszi, hogy az orosz légitársaságok lízingelt gépeiket belföldön használják, de azt is, hogy helyi lajstromba vegyék, amivel viszont nemzetközi jogot sértenének.
Törvényileg akadályoznák az oroszok a nyugati gépek visszaadását
Az orosz közlekedési minisztérium javaslatot nyújtott be, amely ha nem is akadályozná meg, de nagyon megnehezítené a nyugati lízingcégeknek az orosz légitársaságoknál lévő repülőgépeik visszaszerzését.
Kénytelen felére csökkenteni flottáját a Belavia
Az uniós szankciók miatt a fehérorosz légitársaság amúgy sem nagy flottája nagyjából a felére csökken, mert nem lízingelhet EU-s cégektől repülőgépeket.
Saját 100 üléses utasszállítót fejlesztene Irán
Hazai tervezésű és gyártású utasszállító repülőgép fejlesztését és licensz alapján legyártott An-140-eseinek katonai célokra való átalakítását is bejelentette Irán.
Irán felélesztené az Airbus, az ATR és a Boeing gépeire szóló megrendeléseit
Levélben fordult a három gyártó vezetéséhez az iráni légiügyi hatóság, megtudakolni, hogy számíthatnak-e a 2018-ban a szankciók miatt felfüggesztett szerződések újraindítására.
Hamarosan döntés születik a Boeing elleni európai szankciókról
Júniusban ítél a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) arról, hogy kivethet-e büntetővámot az amerikai gyártó termékeire az EU, amely szerint a cég még mindig kap támogatást az USA különböző állami szerveitől.
Észak-Korea állhat a kirgiz légitársaság gépbeszerzése mögött
Nagy valószínűséggel csak egy jól kitervelt trükk volt, hogy a Sky KG Airlines Tu-204-es utasszállítókat állít forgalomba, a cégen keresztül valójában Észak-Korea játszhatja ki a nemzetközi embargót.
Airbus-vezér: az USA magának is kárt okozna a büntetővámmal
Guillaume Faury szerint az USA európai termékek ellen tervezett büntetővámja a saját iparát is sújtaná, mivel például az Airbus beszállítóinak 40 százaléka USA-beli. Arról is beszélt, hogy az A320-as család gyártási rátáját egyelőre mégsem növelik tovább.
Három használt A319-es került fű alatt az Iran Airhez
Egy máltai közvetítőn, és egy nem működő tádzsikisztáni légitársaságon keresztül szerzett be három Airbust Irán nemzeti légitársasága.
Megkaphatja az alkatrészt az Iránban rekedt Norwegian 737 MAX
Az USA végre engedélyezte, hogy a szankciókkal sújtott országban műszaki hiba miatt több mint két hónapja veszteglő Norwegian-gép megkaphassa a cserehajtóművet.
Orosz repülőgépeket vásárolna a Syrian Air
Mivel a nemzetközi szankciók miatt nem juthat az Airbus vagy a Boeing gyártmányaihoz, az Irkut MSz-21-es iránt érdeklődik a szíriai állami légitársaság vezetője.
Nem mondott le a nyugati gépekről az Iran Air
Bár az amerikai szankciók életbe léptek, az Iran Air nem mondott le arról, hogy több modern nyugati gépet szerezzen, amelyekkel Ausztráliába is repülne.
Felmondta az Iránnal kötött légügyi biztonsági megállapodást az USA
Felmondta az Egyesült Államok az Iránnal az 1955-ben egyebek közt a légiközlekedés biztonságáról szóló szerződést, ezzel biztossá vált, hogy a Boeing nem szállíthat a közel-keleti országnak.