A folyamatosan emelkedő üzemanyagárak az Emirates számára is kihívást jelentenek, az olajárak másfél év alatt több, mint kétszeresükre emelkedtek, de Tim Clark vezérigazgató szerint a helyzet menedzselhető.

A cégvezér szerint folyamatosan kordában kell tartani az egyéb költségeket, csak így lehet elérni, hogy az üzemanyagok mostani 80 amerikai dolláros, továbbra is folyamatosan emelkedő hordónkénti ára ne dobja meg jelentősen a jegyárakat, de ne is okozzon veszteséget a cégnek.

A dubaji székhelyű óriás idén várhatóan tíz milliárd dollárt költ üzemanyagra, amennyiben nem következik be egy újabb ugrás az olajárban.

Forrás: Emirates

Clark ugyanakkor hozzátette, a légitársaságok a 2008-2009-es gazdasági válság után jelentős költségemelkedéssel és keresletcsökkenéssel néztek szembe párhuzamosan, de az elmúlt öt évben a cégek jóval gazdaságosabban kezdtek működni. A folyamatba belerondított az egy év alatt 42%-ot ugró olajár, aminek köszönhetően több légitársaság újra bevezette hosszútávú járatain az üzemanyag felárat.

A cégvezér emellett tisztázta, az Emirates teljes egészében piaci alapon, önerőből vásárolja az üzemanyagot, így nem jut tisztességtelen előnyökhöz, amit egyes amerikai cégek állítanak. A légitársaság minden egyes gallon üzemanyag után az Egyesült Arab Emirátusokban illetéket is fizet – írja az ATW Online.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Nem alaptalan az aggodalom

Mint arról beszámoltunk, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) sydney-i közgyűlésén több légitársasági vezető is egyetértett abban, hogy az emelkedő olajárnak lesznek áldozatai a légitársaságok körében.

A hatás cégek bedőlésében fog megnyilvánulni, ami az európai piacon jelenleg is zajló konszolidációs folyamattal egy időben zajlik le, így lesznek olyan, fizetésképtelenséghez közel kerülő cégek is, amelyek egyszerűen beolvadnak valahová, kapacitásuk ezzel nem tűnik el a piacról.

Az arab világban ilyen tendenciák nehezebben szednek áldozatokat, de nemrég felröppent a hír, hogy összeolvadhat az éppen súlyos anyagi gondokkal küzdő Etihad Airways és az Emirates. Az értesülést mindkét légitársaság kategorikusan cáfolta.

Fotó: AIRportal.hu