A 777X után a Boeing újabb típusnál jelentett be halasztást, ezúttal a legnagyobb 737 MAX, a 10-es verzió kereskedelmi forgalomba állását tolták el 2023-ra.
A Flightglobal értesülései szerint az új generációs keskenytörzsű gép legnagyobb befogadóképességű variánsa csak két év múlva teljesítheti elő kereskedelmi járatát.
A csúszást a gyártó műszaki kérdésekkel magyarázta, engedélyeztetési okokból a MAX 10-est ugyanis egy harmadik állásszög-jeladó rendszerrel is el kell látnia.
Mint arról korábban beszámoltunk, az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) vezetője, Patrick Ky a légialkalmassági direktíva kiadása előtt, tavaly novemberben már beszélt arról, hogy az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) által kértnél több változtatást írnak majd elő.
Ezek között említette a harmadik állásszög-jeladót is, a nagyobb redundanciát biztosító, úgynevezett szintetikus szenzor integrációja nagyjából két évig tart. A megoldást később utólag kell beszerelni a már forgalomban lévő többi MAX-változatra is.
A 10-es variánsnak eredeti tervek szerint tavaly júliusban kellett volna kereskedelmi forgalomba állnia, de egyelőre az első felszállását sem hajtotta végre, és még nem tudni, hogy erre mikor kerülhet sor.
A Boeing arról is írt a Flightglobal által szemlézett, a gyártó honlapján egyelőre nem elérhető éves jelentésben, hogy két év késéssel idén várhatóan átadják az első MAX 7-est, méghozzá a kanadai Westjet számára. A legkisebb variánsnak 2019-ben kellett volna forgalomba állnia a Southwest Airlines-nál, de a fapados 2022-nél korábban nem vesz át 7-es variánst.
A lap megkeresésére a Boeing nem kommentálta a híreket.
A múlt héten a Boeing szintén engedélyeztetési, illetve kereskedelmi okokkal magyarázta a 777X első példánya átadásának csúszását. A szélestörzsű gép jelen állás szerint 2023 év végén állhat forgalomba az Emirates színeiben.