Felbontotta a hajtóműszállításra szóló szerződését az amerikai Pratt & Whittney-vel a Qatar Airways, a közel-keleti légitársaság inkább a CFM International erőforrásait kéri A321neóikhoz.

Nem ez az első eset, hogy a Qatar Airways húzódzkodik az A320neo programmal kapcsolatban, mint ismert, a légitársaság lett volna az első üzemeltető, a Pratt hajtóművek kiforratlansága miatt visszaléptek, így a Lufthansa vette át a szerepet.

A Qatar azóta húzza-halasztja a gépek átvételét, párat le is mondott belőle, aztán elállt a teljes rendeléstől, majd A321neókra váltott, de úgy tűnik, elfogyott a türelem. Akbar Al Baker úgy döntött, beváltja korábbi fenyegetését és nem kér a még mindig sok hibával működő áttételes hajtóműből. Megállapodott a GE és a Safran közös vállalatával, a CFM-mel LEAP 1A hajtóművek vételéről.

Az ügylet visszamondásával 4 milliárd dollártól esett el a Pratt. Akbar Al Baker azzal indokolta a lépést, hogy a CFM hajtóművei bizonyítottan hatékonyak és ezzel is végrehajtható a stratégiájukban foglalt cél, amely szerint csúcstechnológiát képviselő gépeket vásárolnak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Qatar jelen állás szerint 2020-ban veszi át az első A321neóját, amelynek szerződés szerint még idén meg kellett volna érkeznie.

A Pratt hajtóművei több évnyi üzemelés és számos hibajavítás után sem a megbízhatóságukról híresek, legutóbb az Indigo indiai fapadosnak kellett három egymást követő napon is egy-egy járatot törölnie hajtóműhiba miatt. A hatóságok soron kívüli ellenőrzést hajtottak végre, és az összes A320neo hajtómű cseréjét írták elő a cégnek. Ez 196 hajtóművet jelent, a cserére 13 hete van a társaságnak.